Krievija un Baltkrievija varētu apvienot spēkus kopīgā elektromobiļu izstrādē, vēsta TASS ar atsauci uz Krievijas vicepremjeru Juriju Borisovu, kurš tikās ar Baltkrievijas premjerministru Romānu Glovčenko.
Gan Krievijai, gan Baltkrievijai ir uzkrāta pieredze autobūves jomām, kuru Borisovs piedāvājis apvienot kopīgiem projektiem. Šādas sadarbības mērķis varētu būt "nākotnes automobiļu" izstrāde – galvenokārt tas attiecas uz elektromobiļiem.
Šajā valstu vadības tikšanās piedalījās arī "Kamaz" autoražotāja vadītājs Sergejs Kogogins. Viņš norādīja, ka abas puses izvērtējušas tamlīdzīgas sadarbības plusus un mīnusus un nolēmušas izveidot sadarbību starp uzņēmumiem, koncerniem, kā arī federālajiem orgāniem – Krievijas Rūpniecības un tirdzniecības ministriju, "Rosatom" un "Roskosmos".
"Kamaz" sadarbībā ar Sanktpēterburgas politehnisko universitāti (SPbPU) jau ir izstrādājuši mazu elektromobili "Kama-1", kā prototips tika prezentēts pagājuša gada decembrī. Tikai 3,4 metrus garais krievu elektromobilis spējīgs paātrināties līdz 150 km/h un ar vienu uzlādi nobraukt līdz 250 kilometru. Uz šīs platformas plānots izstrādāt vēl arī citus elektroauto modeļus.
Savukārt pirmais Baltkrievijas izstrādātais elektromobilis tika izgatavots 2017. gadā. Tas gan tapa uz ķīniešu "Geely" bāzes un ražošanā tā arī nenonāca. Pirms pāris nedēļām Baltkrievijas zinātnieki paziņoja, ka ir gatavi ražošanā ieviest pašu izstrādāto elektromobili "Academic Electro" (attēlā), kas tika parādīts arī valsts vadītājam Aleksandram Lukašenko.
Tehniskajos raksturlielumos baltkrievu elektromobilis piekāpjas krievu "Kamaz-1" priekšā – "Academic Electro" ir aprīkots ar 79 zirgspēkus jaudīgu elektromotoru un 20 kilovatstundu akumulatoru. Tas ļauj mazajam elektromobilim paātrināties līdz 110 km/h un ar vienu uzlādi nobraukt līdz 150 kilometru distanci.