Foto: Publicitātes foto
Automašīnu entuziasti visā pasaulē nereti nonāk smagas dilemmas priekšā, ja viņiem nepieciešams auto, ar kuru var vest savas atvases uz bērnudārzu, kurš ir pietiekami pieklājīgs, lai varētu braukt uz darbavietu birojā, un ar kuru brīvdienās var ļauties aizraujošam vijīga lauku ceļa vilinājumam. Lielākā problēma šajā situācijā ir tā, ka parasti visu prasību apmierināšanai nepieciešamas vismaz divas automašīnas. Labā ziņa – radoši cilvēki ir izgudrojuši labi sabalansētu, jaudīgu sedanu, kurš spēj tikt galā ar visiem šiem uzdevumiem.

Pirmais sporta sedans tika radīts 1933. gadā, un tas bija "Rover Fourteen P1". Automobilim, kurš bija modeļa "Rover 14" jaudīgākā versija, bija uzstādīts 1,6 litru motors ar 48 zirgspēkiem. "Karstās" versijas prototips "Rover Speed Fourteen" savu potenciālu nodemonstrēja ar uzvaru Karaliskā automobiļu kluba (RAC) rallijā Heistingsā. Vēlāk sporta sedana apzīmējumu izmantoja aizvien vairāk un vairāk autoražotāju. Vieni no pirmajiem šīs klasifikācijas modeļiem bija "Alfa Romeo 1900", "Renault R8 Gordini", bet tiem vēlāk sekoja "Mercedes-Benz 190E" un arī "BMW M3", kas spēcināja šo segmentu un kļuva par tā leģendām.

Šī segmenta mašīnas izpelnījās plašu atzinību no nozares ekspertiem. Piemēram, leģendārā "BMW M3" pirmais modelis tika iekļauts žurnāla "Sports Car International" astoņdesmito gadu labāko sporta automobiļu sarakstā, savukārt žurnāls "Automobile Magazine" to ierindoja starp pieciem labākajiem "vadītāja automobiļiem".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!