Pirms 25 gadiem Latvijas Republikā pārgāja uz jaunajiem Ceļu satiksmes noteikumiem, līdz tam bija spēkā vēl no Padomju Savienības mantotie. TV3 raidījums "Zebra" publicējis sižetu no tālā 1996. gada, kad jaunie noteikumi tikko bija stājušies spēkā un kā sabiedrība uz tiem reaģēja.
1996. gadā ieviestie jaunie noteikumi paredzēja, ka automobiļiem arī dienas gaišajā laikā jābrauc ar ieslēgtiem tuvās gaismas lukturiem. Sākotnēji tas bija rudens un ziemas mēnešos (no 1. oktobra līdz 1. aprīlim), kad gaišās dienas ir īsākas. Vēlāk jau noteica, ka tuvajām gaisām braukšanas laikā jābūt ieslēgtām visu gadu.
Tāpat pirms 25 gadiem tika samazināts atļautais braukšanas ātrums apdzīvotās vietās – no "krievu laiku" 60 km/h uz 50 km/h. Vēl jaunie noteikumi paredzēja, ka ar drošības jostām jāpiesprādzējas ne tikai autovadītājam, bet arī visiem pasažieriem, tostarp aizmugurējā sēdeklī. Jaunie noteikumi paredzēja ieviest arī virkni citu šobrīd pašsaprotamu lietu – automobili stāvēšanai drīkst novietot tikai paralēli brauktuvei, pa kreisi jānogriežas no tramvaja sliedēm u.tml.
Tomēr vislielāko satraukumu sabiedrībai sagādāja prasība arī dienas gaišajā laikā lietot tuvās gaismas lukturus. Cilvēki uzskatīja, ka spuldzītes izdegs ātrāk un tas ievērojami sadārdzinās ekspluatācijas izmaksas. Speciālisti gan mierināja, ka uz akumulatoru nekādu iespaidu tas neatstās, bet problēmas ar spuldžu ilgmūžību būs tikai īpaši vecajiem padomju automobiļiem – pobedai, 21. volgai, pirmajiem moskvičiem u.tml. Savukārt jaunākiem auto, kam ir sprieguma regulators un tas ir kārtībā, spuldžu ilgmūžība nemazināšoties.
Arī braukšanas ātruma samazināšana apdzīvotās vietās no 60 km/h un 50 km/h autovadītājos radīja bažas, ka spidometrs tagad būs jāvēro īpaši rūpīgi. Tomēr tolaik "Zebra" aptaujātie policijas inspektori mierināja, ka tos, kuri brauc ar ātrumu līdz 61 km/h, pagaidām neaptur sodīšanai. Jāatzīmē, ka šobrīd Rīgā vietām braukšanas ātrums ir samazināts līdz 30 km/h, un šādu zonu kļūšot tikai vairāk.
Ir pagājuši 25 gadi kopš Ceļu satiksmes noteikumu pārejas no "krievu laikiem". Šobrīd uz ceļiem ir daudz mazāk bojāgājušo – ja pirms 1996. gada tie bija ap 600 cilvēku gadā, tad šobrīd gadā uz ceļiem iet bojā četrkārt mazāk cilvēku, lai arī automobiļu uz ielām ir vairāk.
"Bet varam vēl labāk," uzskata "Zebra" vadītājs Pauls Timrots, "šobrīd vajadzētu sākt spiest uz infrastruktūru – cilvēki jau brauc normāli, tādēļ tagad vajadzētu arī normālu ceļu."