Foto: Publicitātes foto

Lai gan pandēmijas dēļ 2020. gads automobiļu ražotājiem bija grūts periods, dažādu veidu problēmām skarot gan izgatavošanu, gan piegādes un pārdošanas ķēdes, viss tomēr nebija tikai drūmās krāsās. Franču autoražotājs "Peugeot" ir piedzīvojis augošu apvidus auto modeļu popularitāti – tie uzstādījuši jaunus pārdošanas rekordus pat 25 valstīs.

Kopš debijas 2016. gadā "Peugeot 3008" ir izgatavots vairāk nekā 800 000 eksemplāru lielā tirāžā un ir kļuvis par markas visu laiku populārāko SUV modeli.

Lieliski ir bijuši ne tikai pārdošanas rezultāti, bet arī klientu atsauksmes. Ar 92,04 procentu apmierinātības novērtējumu "Peugeot 3008" ierindojas otrajā vietā automobilistu aptaujā "The Driver Power", ko ik gadu rīko viens no Lielbritānijas lielākajiem automobiļu izdevumiem "Auto Express".

Vērtējot modeli, kas 2017. gadā izcīnīja "Eiropas Gada auto" titulu, respondenti izcēla plašo vietu, ko sniedz aizmugurējie sēdekļi, pārdomāto interjeru, draudzīgo attieksmi pret ģimenes vajadzībām un braukšanas prieku. Automašīnu īpašnieki pauda, ka pirms četriem gadiem ieviestā novatoriskā vadītāja vieta "i-Cockpit" joprojām izskatās moderna un mūsdienīga.

Žurnāla "Auto Bild Latvija" redaktors un konkursa "Latvijas Gada auto" žūrijas loceklis Toms Timoško uzskata, ka franču autoražotāji vienmēr ir izcēlušies ar drosmīgiem un radošiem risinājumiem, taču veids, kā tie ieviesti, ne vienmēr bijis veiksmīgs. Tiesa, šoreiz "Peugeot" izstrādātāju centieni ir vainagojušies ar panākumiem, jo viņi spējuši ne tikai radīt labas idejas, bet arī tās kvalitatīvi īstenot.

"Man šķiet, ka "Peugeot" ir radījis milzīgu iespaidu ar tā dizainu: tas attiecas gan uz "3008", gan "2008", gan "5008". Neesmu pārliecināts, vai visiem patīk interjera dizains, jo tas ir savdabīgs, taču tas ir fakts, ka, vērtējot segmentu kopumā, tas izceļas. Savukārt, ja runa ir par ārējo izskatu, tas droši vien patīk vairumam," saka "Latvijas Gada auto" pārstāvis.

Pārbaudīti risinājumi

Pēc Timoško domām, franču dizaineru asajiem zīmuļiem ir izdevies palielināt krosoveru pievilcību un tādējādi krietni paplašināt potenciālo interesentu loku. Pēc speciālista teiktā, pastāv uzskats, ka kompaktie SUV galvenokārt ir domāti sieviešu auditorijai, taču "Peugeot" šeit piedāvā citādu redzējumu.

"Es domāju, ka viņiem ir izdevies radīt universāli pievilcīgu dizainu, kas ir ārkārtīgi moderns un jauks, taču ne pārāk salds, veiksmīgi apvienojot skaisto ar vieglu raupjumu. Tāpēc tas patīk visiem neatkarīgi no dzimuma. Un iespaids, ko rada āriene, nav mazsvarīgs pārdošanai – cilvēki uz ielas tādam auto noteikti pievērsīs uzmanību un gribēs zināt, kas tas ir par modeli. Tas ir svarīgi, jo, lai gan izskatīgu automobiļu netrūkst, ne visi spēj uz ielas pievērst uzmanību. Šie "Peugeot" atšķiras ar to, ka tiem ir sava seja," skaidro Timoško.

Pēc eksperta domām, ne mazāk daiļrunīgs arguments ir "Peugeot 3008" pārdošanas rezultātu pārākums salīdzinājumā ar citiem kopējās platformas modeļiem.

Nākamais līmenis

Runājot par jauno "Peugeot" krosoveru saloniem, Timoško saka, ka, pateicoties oriģinālajam interjeram un pūlēm, kas veltītas digitalizācijai, atmiņā paliekošākais iespaids ir to modernums.

"Ņemot vērā, ka tirgū ir mašīnas, kuras kopš 1992. gada šķiet skāris minimāls progress, "Peugeot" radītais iespaids ir svarīga priekšrocība. Es domāju, ka cilvēkiem patīk jaunas un modernas automašīnas sajūta un ka tā nepagaist pēc gada vai diviem," atzīmē Timoško.

Viņš norāda, ka Francijas ražotājiem vienmēr ir bijis daudz elektroniskā aprīkojuma, kas šādā vai tādā veidā mazinājis uzticamību, taču tas nekādā veidā neattiecas uz pašreizējiem modeļiem.

"Franči bieži izleca ar drosmīgiem lēmumiem, taču tie ne vienmēr bija veiksmīgi. Tomēr šajā jaunajā periodā viņiem patiešām ir veicies, un ir sasniegts pavisam cits līmenis: gan patērētāju vajadzību apmierināšanā, gan tehnikas uzticamības ziņā," rezumē eksperts.

Šos secinājumus apstiprina arī "Auto Express" automobilistu 2020. gada aptaujas rezultāti, kuros "Peugeot" uzticamības kategorijā ierindojās 8. vietā no 30 zīmoliem, apsteidzot "Audi", BMW un "Volkswagen". "Peugeot 3008" bija sestais starp visām automašīnām uzticamības kategorijā.

Līdzīgā pētījumā 2016. gadā franču zīmols ierindojās 17. vietā.

Jauni rekordi Baltijā

Arī Baltijā "Peugeot" zīmols pagājušajā gadā bija veiksmīgs: tā vieglo automašīnu un komerctransporta tirgus daļa sasniedza rekordaugstu 5,24% rādītāju, turklāt ražotājs uzstādīja individuālus komerciālos rekordus Latvijā un Igaunijā. Vispopulārākie bija pilsētas SUV – gandrīz katrs otrais pārdotais "Peugeot" modelis bija krosovers, un "Peugeot 2008" ieguva otro vietu Latvijas un Lietuvas Gada auto konkursā.

Pagājušā gada beigās uz Latvijas ceļiem izbrauca atjauninātais modelis "3008" un "5008", kas piedāvā ne tikai modernizētu ārieni, jaunu aprīkojumu, piemēram, nakts redzamības sistēmu un 10 collu HD galveno ekrānu, bet arī jaunus dzinēju variantus.

Papildu versijām ar efektīvajiem dīzeļa un benzīna dzinējiem "Peugeot 3008" ir pieejams arī kā uzlādējams hibrīds ar vienas vai abu asu piedziņu. Jaunais pilnpiedziņas "Peugeot 3008 Hybrid4" attīsta 300 ZS, un 13,2 kWh baterija ļauj nobraukt 59 km tīrā elektriskajā režīmā (WLTP ciklā).


Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!