Foto: Shutterstock
Obligātā civiltiesiskā apdrošināšana elektriska automobiļa vadītājam ir tieši tāda pati, kā vadot līdzvērtīgas jaudas tradicionālās piedziņas automašīnu. Viss ir atkarīgs no tā, cik intensīvi auto tiek lietots, kur tiek lietots un cik pieredzējis ir mašīnas vadītājs. Šie noteikumi ir vienādi visās trīs Baltijas valstīs.

Tai pašā laikā ir nianses, kas vienmēr jāpatur prātā – automašīnai apdrošināšanas prēmija būs augstāka, ja attiecīgajā valstī nav tās ražotāja oficiālās pārstāvniecības. Transportēšanas izdevumi paaugstina remonta kopējās izmaksas un šā iemesla dēļ apdrošināt, piemēram, "Nissan", "Peugeot", "Volkswagen" vai citu elektrisko automašīnu varēs izdevīgāk nekā "Tesla", kam atšķirībā no iepriekšminētajiem Baltijas valstīs nav dīlercentru.

Jāpatur prātā arī tas, ka daudz elektrisko automašīnu mūsdienās tiek importētas no Amerikas Savienotajām Valstīm. To vēsture normālos apstākļos tiek rūpīgi pārbaudīta, tiek pārbaudīts, vai automašīnai ir veikts remonts, vai tas atbilst ražotāja vadlīnijām un tehniskajām prasībām. Ja viss ir darīts kā pienākas, apdrošināšanas nosacījumi neatšķiras, un tie ir tādi paši kā Eiropas ražojuma automašīnām. Tiesa gan, realitātē tas notiek tikai retos gadījumos.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!