TAG Heuer Carrera Porsche Chronograph
Foto: Publicitātes foto

Vācu autoražotājs "Porsche" un Šveices luksusa rokas pulksteņu ražotājs "TAG Heuer" apvienojuši spēkus stratēģiskā zīmolu partnerībā, kas paredz gan pievēršanos sporta sacensībām, gan jaunu produktu izstrādei, informēja "Porsche Latvija" centra vadītājs Ivars Norvelis.

Viņš pauda, ka "Porsche" un "TAG Heuer" draudzība ilgst jau vairākus gadu desmitus, tādēļ ir prieks, ka zīmolu sadarbība kļūst vēl ciešāka. "Mēs apvienojam to, ko mūsu klienti iecienījuši visvairāk – autentisku mantojumu, aizraujošus sporta pasākumus un unikālu dzīves pieredzi. Tagad ceram, ka paveiksim to vēl labāk," teica Norvelis.

Pirmais solis šajā stratēģiskajā aliansē jau ir sperts, abi ražotāji nule prezentējuši pirmo kopdarbu – jaunu rokas pulksteni "TAG Heuer Carrera Porsche Chronograph".

"Leģendārais vārds "Carrera" ar "Porsche" un "TAG Heuer" saistīts vairākās paaudzēs, tāpēc tā ir bijusi likumsakarīga izvēle pirmajai radošajai sadarbībai. Jaunais hronogrāfs ir veltījums abu zīmolu mantojumam un apvieno "Porsche" un "TAG Heuer" pasaules un tradīcijas," uzsver Norvelis.

Pulksteņa ietvarā iegravēts "Porsche" uzraksts un uz rādītājiem izmantots nepārprotamais, zīmolam raksturīgais fonts. Pulkstenī iestrādāta "Porsche" sarkanā, melnā un pelēkā krāsa, kas atsauc atmiņā vēsturiskos "Heuer" modeļus. Savukārt caurspīdīgā kristāla aizmugure izgatavota tā, lai būtu redzams pulksteņa mehānisms, kas līdzinās "Porsche" stūrei. Uz tās ir uzraksti "Porsche" un "TAG Heuer".

Šī pulksteņa īpaši radītajai ciparnīcai raksturīgs šķietams asfalta efekts, lai izceltu braukšanas kaislību, savukārt arābu cipari asociatīvi atgādina "Porsche" sporta auto mērinstrumentu paneļos redzamos skaitļus. Rokas pulkstenis pieejams ar divām dažādām siksniņām. No luksusa teļādas izgatavotā un novatorisko šuvumu apstrādātā mīkstā siksniņa atgādina "Porsche" interjeru. Savukārt metāla siksniņa vairāk asociējas ar sacīkšu garu. Pulksteni darbina "Calibre Heuer 02" mehānisms ar 80 stundu enerģijas rezervi. Šī hronogrāfa cena Eiropā būs 5500 eiro.

Katrs savas nozares pionieris, bet kaislība viena

Mūsdienās "Porsche" un "TAG Heuer" vieno to pamatlicēju pionieru gars, jo abu atklājumi un radītie risinājumi mainīja viņu pārstāvētās darbības jomas uz visiem laikiem. Ja Šveices pulksteņmeistars Eduards Hoiers (1840-1892) radīja inovāciju laikrāžu pasaulē, piedāvājot pasaulei pirmo hronogrāfu, tad vācu auto inženieris un dizaineris Ferdinands Porše (1875-1951) izstrādāja elektriskā riteņa rumbas motoru, radot pirmo "Lohner Porsche" elektrisko automobili. Abi šie sasniegumi, bet dažādos laikos tika godināti un apbalvoti Parīzes Pasaules izstādē. Hoiera hronogrāfs saņēma medaļu 1889.gadā, bet "Lohner Porsche" elektromobilis ieguva "Grand Prix" 1900. gadā.

Tomēr tagadējās partnerības patiesie pamatlicēji ir abu zīmolu dibinātāju pēcnācēji. Ferdinanda Porše dēls Ferdinands Antons Ernsts jeb Ferijs sava tēva inženierijas birojam pievienojās 1931. gadā, 22 gadu vecumā. Pēc 17 gadiem Ferijs dibināja automobiļu zīmolu, kas nes ģimenes vārdu – "Porsche". Nepagāja ilgs laiks, lai "Porsche" nesaraujami tiktu saistīts ar panākumiem sacīkšu trasēs visā pasaulē, tostarp ar uzvaru savā klasē "Carrera Panamericana" sacīkstēs 1954. gadā. Tieši par godu šai uzvarai "Porsche" jaudīgākais sporta automašīnas motors ieguva nosaukumu "Carrera".

Eduarda Hoiera mazmazdēls Džeks savu ģimenes uzņēmumu vadīja vairākus gadu desmitus. 1963. gadā viņš radīja pirmo "Heuer Carrera" hronogrāfu, kas izstrādāts tā, lai autovadītāji pat spraigākajos brīžos varētu bez pūlēm noteikt laiku. Viņš ir arī pirmā kvadrāta formas, ūdensizturīgā un automātiskā hronogrāfa "Heuer Monaco" autors. Tā nosaukums aizgūts no Monako "Grand Prix" sacīkstēm un hercogistes slavenā Montekarlo rallija.

Stīvs Makvīns un "Heuer" logo

Ja savulaik "Porsche 911" radīja revolūciju automobiļu jomā, tad tradicionālo rokas pulksteņu pasaulē to paveica "Heuer Monaco". Šīs inovācijas gan radīja ievērojamas izmaksas, tāpēc "Heuer" nācās meklēt dažādas alternatīvas reklāmas metodes, jo tradicionālā pieeja izrādījās pārāk dārga. Tādēļ Džeks Hoiers piedāvāja radošu sponsorēšanas darījumu Šveicē, Friburgā, dzimušajam autosacīkšu braucējam un tolaik arī "Porsche" tirdzniecības pārstāvim Džo Sifertam. Tas vēl vairāk palīdzēja stiprināt pulksteņu un auto ražotāja partnerības saites.

2005. gadā filmas "Džo Siferts: Dzīvo ātri – mirsti jauns" pirmizrādē Džeks Hoiers atsauca atmiņā noslēgtā līguma nosacījumus. "Apmaiņā pret 25 000 Šveices frankiem Džo Siferts mūsu logo izvietos uz savas automašīnas un sacīkšu tērpa. Papildu tam viņš varēs iegādāties mūsu pulksteņus par vairumtirdzniecības cenām un pārdot tos saviem kolēģiem ar ievērojamu peļņu. Tas viņam arī lieliski izdevās, jo līdz 1969. gada sezonas beigām puse sacīkšu braucēju valkāja "Heuer" pulksteņus," stāstījis Hoiers.

Šā iemesla dēļ Stīvs Makvīns 1970. gada filmā "Le Mans" uz sava sacīkšu tērpa izvietoja "Heuer" logo. Kādā intervijā amerikāņu aktieris teicis: "Es braucu ar to pašu "Porsche 917", ar kuru brauca Džo Siferts, un es vēlējos vilkt arī to pašu tērpu, ko vilka viņš."

"TAG Heuer" un "Porsche" sadarbība sacīkšu trasēs

Kad 20. gadsimta 80. gadu vidū "TAG Group Heuer" tika pārdots, uzņēmums pārtapa par "TAG Heuer". "Tieši šā darījuma laikā "Porsche" un "TAG Heuer" kopīgi izstrādāja un ražoja slaveno TAG turbo dzinēju. Tas ļāva "McLaren" komandai trīs reizes triumfēt F-1 un iegūt pasaules čempiona titulus –, sākot ar Nikiju Laudu 1984. gadā, kuram sekoja Alēns Prosts 1985. gadā un 1986. gadā," piebilst Norvelis.

1999. gadā "Porsche" un "TAG Heuer" attiecības kļuva vēl ciešākas. Plecu pie pleca abi ražotāji aizvadīja vairākas sacīkstes – sākot ar "Porsche Carrera Cup" un "Supercup" sacīkstēm līdz "Endurance World Championship", kam sekoja vēl daudz citu sacensību. Savukārt 2019. gadā abi uzņēmumi aizsāka vēl jaudīgāku un pamatīgāku sadarbību – izveidojot kopīgu "TAG Heuer Porsche Formula E" komandu.

Tikai divus gadus pēc dibināšanas "TAG Heuer Porsche Formula E" komanda cīnīsies par pasaules čempiona titulu. Pie "Porsche" pilnībā elektriskā sacīkšu auto "99X Electric" stūres sēdīsies Andrē Loterers un viņa jaunais komandas biedrs Paskāls Verleins.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!