"Kia" paziņoja par uzņēmuma nākotnes biznesa stratēģijas "Plāns S" atjauninājumu Seulā rīkotajā "Investoru dienā 2021", kas digitālā formātā norisinājās 9. februārī. Ar ambiciozo atjaunoto vidējā un ilgtermiņa plānu iepazīstināja "Kia Corporation" prezidents un izpilddirektors Ho Sung Songs (attēlā).
""Kia" 2021. gadā atdzimst ar jaunu logotipu, jaunu dizainu un jaunu uzņēmuma nosaukumu," sacīja izpilddirektors Songs. ""Kia" transformēsies zīmolā, kas aizrauj un iedvesmo klientus ar novatorisku mobilitātes pieredzi."
"Kia" "transformācija" uzņēmumu virzīs uz plašāku uzņēmējdarbības portfeli, lai no jauna definētu visu mobilitātes ekosistēmu, un pirmais solis būs pāreja no iekšdedzes dzinējiem uz elektrifikāciju. Atjaunināto "Plāns S" stratēģiju balstīs trīs galvenie pīlāri: pāreja uz elektriskajiem transportlīdzekļiem, mērķa jeb specializēto transportlīdzekļu biznesa stiprināšana un nākotnes mobilitātes pakalpojumu paplašināšana.
Pāreja uz elektromobilitāti
Līdz 2030. gadam videi draudzīgie transportlīdzekļi, proti, elektromobiļi, hibrīda un uzlādējamā hibrīda spēkrati veidos līdz pat 40 procentiem no visa "Kia" pārdošanas apjoma, un ikgadējās tirdzniecības mērķis ir 1,6 miljoni vienību. Lai to sasniegtu, "Kia" 2030. gadā elektrisko automobiļu izlaidi palielinās līdz 800 000 vienību un plāno kļūt par pasaules vadošo elektromobiļu pārdevēju.
Sākot ar pirmo "no nulles" veidoto elektromobili, ko prezentēs šī gada beigās, "Kia" savu elektromobiļu piedāvājumu līdz 2026. gadam stiprinās ar 11 jauniem modeļiem – septiņiem elektromobiļiem, kas būs balstīti uz E-GMP platformas (Electric-Global Modular Platform), un četriem, kas atvasināti no iekšdedzes dzinēju modeļiem.
Uz E-GMP platformas izstrādātie elektromobiļi noteiks jaunus sniedzamības, dinamikas, salona ietilpības un tehnoloģiju pielietojuma etalonus. Elektromobiļi funkcionēs kā viedierīces, plašāk izmantojot audio un video navigācijas telemātiku, tiešsaistes atjauninājumus un funkcijas pēc pieprasījuma.
"Kia" pirmais pilnībā no jauna izstrādātais elektromobilis, kas pagaidām pazīstams ar indeksu CV, būs aprīkots ar 2. līmeņa braukšanas atbalsta tehnoloģiju (Highway Driving Assist Level 2), savukārt 2023. gadā "Kia" elektromobiļi iegūs vēl modernāku kompleksu (Highway Driving Pilot), kas būs būtiska trešā līmeņa autonomās braukšanas sistēmas daļa.
Detalizētāka informācija par CV elektromobili un tā veiktspēju tiks atklāta martā.
Specializēto transportlīdzekļu biznesa stiprināšana
"Kia" savu pirmo specializēto transportlīdzekli (purpose-built vehicle jeb PBV) izlaidīs 2022. gadā, nākamajiem šāda tipa modeļiem sekojot atbilstoši tirgus vajadzībām. Autoražotājs plāno līdz 2030. gadam specializēto spēkratu pārdošanas apjomu kāpināt līdz vienam miljonam vienību gadā un kļūt par pasaules līderi PBV segmentā. Mērķa sasniegšanai "Kia" izstrādās vairākus specializēto transportlīdzekļu modeļus, tos balstot uz speciāli šim nolūkam veidotām t.s. skrituļdēļa platformām.
"Kia" plāno paplašināt PBV biznesu vēl vairāk, izmantojot atvērtas inovācijas modeli un sadarbojoties ar citām kompānijām, lai izstrādātu mikro un lielās platformas bezpilota piegāžu un e-komercijas sektoram. Kompānija attīstīs arī savas viegli mērogojamās platformas un tehnoloģijas, jo paredz, ka pieprasījums pēc tām pieaugs visā pasaulē.
Nākotnes mobilitātes servisu paplašināšana
"Kia" mobilitātes pakalpojumi iegūs konkurētspējas priekšrocības, kompānijai rūpīgi pievēršoties galvenajām jomām un koncentrējoties uz tām.
Bizness-patērētājam (B2C) jomā "Kia" paplašinās esošos pakalpojumus. Spānijā automobiļu koplietošanas serviss "Wible" tiks paplašināts ar "Wible Más" un "Wible Empresas" (provizoriskie nosaukumi). Savukārt nomas serviss "KiaMobility", ko pagājušā gada septembrī kā pilotprojektu ieviesa Krievijā un Itālijā, sāks darbību vēl citās Eiropas valstīs.
Bizness-valdībai (B2G) un bizness-biznesam (B2B) jomā "Kia" ieviesīs servisu, kas apvienos elektromobiļu nomāšanu un koplietošanu. Jaunās mobilitātes servisa koncepcijas ietvaros elektromobiļus darbdienās nomās uzņēmumi un valsts iestādes, bet nedēļas nogalēs – privātpersonas.
"Kia" automobiļu nomas programma "Kia Flex", ko Dienvidkorejā ieviesa 2019. gadā, šogad kļūs par globālu servisu un būs pazīstama ar nosaukumu "Kia Subscription". Pakalpojumu operators būs "Sixt Leasing", kuru pagājušajā gadā iegādājās "Hyundai Motor Group", bet automobiļus nodrošinās autoražotāja reģionālās pārstāvniecības un dīleri.
Nākotnes biznesa plāni
Kia šogad prognozē bruto peļņas pieaugumu, par pamatu ņemot pārdošanas apjoma pieaugumu, produkcijas klāsta paplašināšanu un pieaugošu vidējo pārdošanas cenu. Pieaugot jauno elektromobiļu rentabilitātei, "Kia" sākotnēji izsludinātajiem finanšu rādītājiem pērn veica peļņas normas mērķa korekciju. Patlaban "Kia" orientējas uz 5,4 procentu bruto peļņas maržu 2021. gadā, bet 7,9 procentu – 2025. gadā.
"Kia" plāno palielināt savu vidējā un ilgtermiņa realizācijas apjomu līdz 3,8 miljoniem vienību 2025. gadā. Videi draudzīgu automobiļu realizācijas īpatsvars, kas šogad sasniegs aptuveni 10 procentus no 2021. gada kopējā pārdošanas apjoma, 2025. gadā atbilstoši prognozēm pieaugs līdz 22 procentiem. Jaunattīstības valstīs autoražotājs savu tirgus daļu palielinās ar lokālās montāžas ražošanu.
"Kia" paredz, ka vidējās pārdošanas cenas un produkcijas klāsta uzlabošana, kas veicināja kompānijas peļņas pieaugumu pagājušajā gadā, turpināsies. Tāpat sagaidāms, ka uzņēmuma atpūtas transportlīdzekļu (RV) realizācija pieaugs no 56 procentiem 2020. gadā līdz 65 procentiem 2025. gadā.
Paredzēts, ka līdz ar "CV" modeļa izlaidi "Kia" šogad sasniegs jaunu elektromobiļu rentabilitātes līmeni. Autoražotājs plāno līdz 2025. gadam sasniegt tādu elektromobiļu rentabilitātes līmeni, kāds pašreiz ir iekšdedzes dzinēja automobiļiem. Uzņēmums arī prognozē, ka elektromobiļu izmaksu mazināšanos sekmēs lētāki izejmateriāli, izpēte un attīstība (R&D), kā arī elektromobiļu noieta pieaugums.
Plānots, ka "Kia" investīciju apjoms laika posmā no 2020. līdz 2025. gadam būs 29 triljoni vonu (21,7 miljardi eiro). "Kia" saglabās ikgadējo ieguldījumu līmeni aptuveni piecu triljonu vonu (3,7 miljardi eiro) apmērā, samazinot pašreizējos ieguldījumus tradicionālajos uzņēmējdarbības segmentos un vienlaikus pakāpeniski palielinot stratēģisko investīciju īpatsvaru nākotnes projektos. Uzņēmums arī palielinās ieguldījumus izpētē un attīstībā.