Foto: DELFI

Otrdien, 9. martā, pasākumu telpā "Fantadroms", Rīgā, video tiešraidē "Delfi TV" tika prezentēts jaunās, jau trešās paaudzes "Nissan Qashqai" apvidus automobilis. Latvijas mēroga pirmizrāde bija diezgan ekskluzīvs notikums, jo pasaules mēroga debiju jaunais "Qashqai" piedzīvoja tikai pirms nepilnām trim nedēļām. Savukārt pirmie jaunā "Qashqai" eksemplāri dīlercentros Latvijā nonāks tikai vasarā.

Pagaidām vēl nav zināmas jaunā "Nissan Qashqai" cenas, tās mūsu reģionam tikšot apstiprinātas tikai maijā. Kā portālam "Delfi" atklāja "Nissan Nordic Europe" Baltijas reģiona mārketinga menedžeris Henrijs Daums, jaunais "Qashqai" būs mazlietiņ dārgāks par līdzšinējo, jo ir ne tikai gabarītos nedaudz lielāks, bet arī ar bagātīgāku standarta aprīkojumu. Pirmie jaunā modeļa eksemplāri Latvijas tirgū nonāks pēc Jāņiem – jūlijā vai varbūt pat augustā. Tomēr iegādāties šo modeli varēs jau no maija, kad tiks izziņotas tā cenas.

Jaunais "Qashqai" izstrādāts uz jaunās CMF-C platformas un ir nedaudz lielāks par savu priekšteci. Jauno "Qashqai" ir izstrādājusi "Nissan Design Europe" darba grupa, kas strādā Londonā, un inženiertehnisko darbu vadīja "Nissan" tehniskais centrs Eiropā, kas atrodas Bedfordšīrā, Lielbritānijā.

Inženieru mērķis bija saglabāt pašreizējās "Qashqai" proporcijas. Ir pieliktas pūles arī automobiļa svara samazināšanā. Pat bagāžas nodalījuma durvis tagad ir izgatavotas no kompozītmateriāla, kas vien ļauj ietaupīt 2,6 kg. Priekšējās un aizmugurējās sānu durvis, priekšējie spārni un pārsegs tagad ir izgatavoti no alumīnija, kas ļauj ietaupīt 21 kg. Uzlabojumiem ir arī drošības puse – jaunā struktūra efektīvāk absorbē enerģiju avārijas gadījumā.

Jaunais "Qashqai" ietilpst plašākā "Nissan" elektrifikācijas stratēģijā un klientiem piedāvās divus spēka agregātu risinājumus –1,3 litru benzīna dzinēju ar daļēju hibrīdtehnoloģiju, savukārt "Nissan" novatoriskā "e-Power" elektromotora piedziņas sistēma nodrošinās tūlītēju un lineāru paātrinājumu.

1,3 l benzīna dzinējs tiks piedāvāts ar divām jaudas iespējām – 138 ZS ar manuālo pārnesumkārbu un priekšpiedziņu un 156 ZS ar jaunu "Xtronic" pārnesumkārbu un priekšējo vai visu riteņu piedziņu.

1,3 litru benzīna dzinējs ir plaši atjaunināts, iekļaujot daļēju hibrīda sistēmu. 12V sistēmā ir atsevišķa litija akumulatoru instalācija, kas uzstādīta zem grīdas, un siksnas piedziņas ģenerators, lai iegūtu bremzēšanas enerģiju. Tas ļauj motora sistēmām darboties ar iegūto enerģiju, pagarinot Start&Stop sistēmas darbības ilgumu, kas samazina dzinēja radīto kopējo CO2 izmešu apjomu. Turklāt tas paātrinājumā piedāvā arī griezes momenta atbalstu.

"e-Power" sistēmā benzīna dzinējs nav savienots ar riteņiem; tas vienkārši uzlādē akumulatoru, un atšķirībā no 100% elektroautomobiļiem strāvas avots ir dzinējs, nevis tikai akumulators. Detalizētāku informācija par "e-Power" modifikāciju ražotājs sola publiskot vēlāk.

Galvenā atšķirība salīdzinājumā ar citiem parastajiem hibrīdiem ir tā, ka elektromotors ir tāda paša izmēra, kāds parasti ir elektriskajos automobiļos, dodot tūlītēju paātrinājuma reakciju, kas ir tik iemīļota elektroautomobiļu īpašnieku vidū. Dzinēja darbināms ģenerators uztur akumulatora uzlādi, bet var arī piegādāt elektrību tieši dzinējam, lai iegūtu papildu jaudu. Dzinējs darbojas optimālā apgriezienu diapazonā, veicinot maksimālu degvielas izmantošanas efektivitāti, tomēr vienlaikus ir rūpīgi noregulēts tā, lai samazinātu troksni paātrinājuma laikā.

Jaunais "Qashqai" tiks aprīkots ar nākamās paaudzes "ProPilot" tehnoloģiju, nodrošinot lielāku atbalstu autovadītājam daudzveidīgos apstākļos. "ProPilot" ar "Navi-Link" sistēmu ir izstrādāta, lai mazinātu nogurumu un stresu braukšanas laikā, vienlaikus piedāvājot intuitīvu lietošanas pieredzi.

Atjauninātā sistēma spēs pielāgot automobiļa braukšanas ātrumu atbilstoši papildu ārējiem apstākļiem: kad automobilis uz šosejas šķērso zemāku ātruma ierobežojuma zonu, sistēma spēj nolasīt ceļa zīmes un ņemt vērā navigācijas sistēmas braukšanas ātruma ierobežojuma datus, lai "Qashqai" palēninātos līdz atbilstošam ātrumam, kas nozīmē, ka autovadītājam nav manuāli jāpielāgo kruīza kontroles ātrums.

Turklāt "ProPilot" ar "Navi-Link" var sazināties ar "Qashqai" "aklās" zonas radariem, lai, ja nepieciešams, palīdzētu veikt stūrēšanas korekcijas, tādējādi palīdzot novērst braukšanas joslas maiņu, ja automobiļa "aklajā" zonā ir kāds cits automobilis.

Jaunajam "Qashqai" inženieri ir izstrādājuši uzlabotu lukturu sistēmu, kas gaismas kūļa formu pielāgo ceļa apstākļiem un citiem satiksmes dalībniekiem. Stars ir sadalīts 12 atsevišķos elementos, kas selektīvi deaktivizējas, nosakot transportlīdzekļus, kas tuvojas. Pateicoties šim jauninājumam, tas var projicēt gaišāku staru tālāk un platāk, bet forma faktiski mainās, tāpēc pretim braucošie satiksmes dalībnieki netiek apžilbināti.

Šobrīd pašreizējam "Qashqai" ir 26 tiešie konkurenti. Ja iepriekš "Qashqai" bija šīs automobiļu formulas pionieris, tad tagad ir izveidojies atsevišķs krosoveru segments, kas katru gadu turpina augt.

Debitējot 2007. gadā, "Nissan Qashqai" bija pamatlicējs kompakto apvidus automobiļu segmentam, kura veiksmi citi autoražotāji tūlīt steidza atdarināt. Kopumā Eiropā ir pārdoti jau vairāk nekā trīs miljoni "Qashqai".


Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!