Foto: Shutterstock
Kamēr pieprasījums pēc vieglajiem dīzeļauto Eiropā pakāpeniski samazinās, to ietekmējot papildu nodokļiem, dažādiem ierobežojumiem un strauji pieaugošam alternatīvu klāstam, lieljaudas kravas transportlīdzekļu sektorā situācija ir sarežģītāka. Jo īpaši tas attiecas uz vilcējiem, kas veic lielus attālumus, – dīzeļa aizstāšana ar cita veida degvielu vai piedziņu ir nopietns izaicinājums, un alternatīvu ieviešanai nepieciešams ilgāks laiks.

Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas publicētā informācija liecina, ka 2020. gadā pie mums pārdoti mazliet vairāk nekā 1,2 miljoni tonnu degvielas, un lauvas tiesa jeb 82,99% no tās bijis dīzelis.

Lai kādi būtu līdzšinējie rādītāji, Eiropa virzās uz transportu, ko darbina alternatīvā enerģija. Taču degvielas apvērsums nenotiks viena gada laikā, un mērķi, kuri izvirzīti šai desmitgadei, nebūs vienkāršs uzdevums, skaidro Ernests Jakubonis, "Iveco" zīmola vadītājs Baltijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!