Vācu auto markas "Audi" vadītājs Markuss Dīsmans paziņojis, ka autoražotājs pārtraucis darbu pie iekšdedzes dzinēju izstrādes – esošā benzīna un dīzeļa motoru paaudze būs arī pēdējā. Šādu lēmumu "Audi" kompānijas vadītājs pamato ar Eiropas Savienības īpaši stingrajām ekoloģiskajām normām – 2027. gadā spēkā stāsies jaunais standarts "Euro 7".
Intervijā izdevumam "Automobilwoche" Dīsmans norādījis, ka "pāreja uz "Euro 7" pārlieku ierobežo iekšdedzes dzinēja potenciālu", kamēr "ekoloģiskie ieguvumi ir niecīgi", līdz ar to autoražotājam neesot jēgas tērēt resursus jaunas paaudzes motoru izstrādei, kas atbilstu jaunajām un īpaši stingrajām normām. Tā vietā "Audi" jaunajiem standartiem adaptēs esošos iekšdedzes dzinējus.
Gaidāmā "Euro 7" standarta parametri vēl nav galēji apstiprināti. Prognozēts, ka slāpekļa oksīda (NOx) pieļaujamais izmešu daudzums tiks samazināts no līdzšinējiem 80 miligramiem uz kilometru uz 30 mg/km. Šāds raksturlielums ir uz mūsdienu portatīvo mērierīču izmērījumu iespēju robežas.
Līdz šī gada beigām "Audi" prezentēs divus elektrificētos modeļus. Pirmais no tiem būs simtprocentīgi elektriskais "Q4 e-tron", kas gaidāms aprīlī, bet pēc tam gaidāma "Q5" hibrīda versija.
Nākotnē "Audi" paplašinās savu elektromobiļu piedāvājumu – "e-tron", "e-tron Sportback", "Q4 e-tron" un "e-tron GT" pievienosies arī "A6" un "A7", bet jau 2035. gadā vācu autoražotājs pilnībā pāries tikai uz elektromobiļu ražošanu.