Policija šajā video saskatīja vairākus pārkāpumus, par ko piesprieda 225 eiro naudassodu un autovadītāja tiesību liegumu uz 12 mēnešiem. Viena sabiedrības daļa atbalsta šādu policijas lēmumu, tomēr citi uzskata, ka tas ir neadekvāti bargs un rada nevēlamu precedentu.
Tik tālu viss būtu labi un nekādi noteikumi pārkāpti netiek, tomēr blogeris ar šo paštaisīto spēkratu video filmēšanas nolūkos no slēgtas teritorijas izbrauca uz koplietošanas ceļiem un piedalījās satiksmē.
Lietuvas policija Daunoraviča video saskatīja vairākus pārkāpumus – braukšanu koplietošanas satiksmē ar pārbūvētu un tehniskajiem noteikumiem neatbilstošu spēkratu, braukšanas laikā pie stūres tika lietots mobilais tālrunis, braukšana pa ietvi, pagrieziena signālu nerādīšana, satiksmes plūsmas bremzēšana u.tml. – šīs darbību kopums būtiski apdraudējis satiksmes drošību. Rezultātā policija pieņēma lēmumu viņu sodīt ar 225 eiro naudassodu un 12 mēnešu liegumu autovadītāja tiesībām.
Intervijā Lietuvas "Delfi" Daunoravičs norādījis, ka, filmējot video, nojautis, ka varētu piesaistīt varasiestāžu uzmanību, bet nespēja pat iedomāties, ka varētu saņemt tik bargu sodu. Tāpat blogeris uzskata, ka nav apdraudējis citus ceļu satiksmes dalībniekus. Viņš piekrīt, ka būtu pelnījis sodu par tālruņa lietošanu pie stūres un pagrieziena signāla nerādīšanu, bet ne 12 mēnešu tiesību liegumu par it kā agresīvu (Lietuvā to traktē kā "huligānisku") braukšanu.
Daunoravičs uzskata, ka "golfam" uzstādītie traktora riteņi, kas formāli pārkāpj noteikumu "ārpus virsbūves gabarītiem izvirzīti riteņi" esot tāds pats pārkāpums, kā vienkārši ziemā braukt ar vasaras riepām. "Es to nesauktu par huligānisku braukšanu, tādēļ man ir grūti saprast, kur tas tika saskatīts. Mēs braucām lēnām un mierīgi ar mērķi vienkārši izmēģināt jauno spēkratu. Bet beigās izrādās, ka mierīga braukšana tiek traktēta kā huligānisms," Lietuvas "Delfi" skaidro blogeris.
Daunoravičs norāda, ka gala lēmums lietā vēl nav pieņemts, un cer, ka tomēr autovadītāja tiesības viņam uz tik ilgu laiku neatņems. Tiesību atņemšana viņu biedē visvairāk, jo automobiļi – gan kā autosportistam, gan kā blogerim – ir visa viņa dzīve. "Nobraucām varbūt kādus trīs kilometrus, apgriezāmies un braucām atpakaļ. Tas bija īss brauciens, varbūt kopumā minūtes 10, bet tagad tas radījis tik daudz problēmu."
Tik bargu sodu Daunoravičs saista ar policijas vēlmi dot signālu citiem, ka šādi eksperimenti uz koplietošanas ceļiem nav pieļaujami. "Ir ļoti viegli sodīt, kad paši visu publiskojām. Paši pasniedzām kā uz delnas. Manuprāt, Lietuvas ceļi ir pilni citu problēmu un tādu, par kurām tiešām būtu jāsoda. Uzskatu, ka tie, kuri patiešām būtu pelnījuši sodu, tiek cauri sveikā," norāda autosportists, piebilstot, ka Lietuvā nav brīvu poligonu, kur izmēģināt paštaisītu spēkratu.
"Katru dienu darbojos ap automobiļiem – piedalos autosportā un braucu ceļojumos. Un tagad tāda nelaime. Bet redzēsim, kā viss attīstīsies. Pagaidām sola gala lēmumu pieņemt mēneša laikā, tomēr gribētu to saņemt pēc iespējas vairāk, jo ir jāgatavojas jaunajai autosporta sezonai un jādara citi darbi, kur šī nenoteiktība tikai traucē. Naudassodam piekrītu pilnībā, bet ne tiesību atņemšanai uz gadu. Ja man šķistu, ka kaut ko darām nepareizi, nebūtu nemaz to filmējuši," rezumē Daunoravičs.