Kamēr autoražotāji viens pēc otra pēdējo gadu laikā ziņo, kā tuvākās desmitgades laikā atteiksies no iekšdedzes dzinējiem un pakāpeniski pāries uz baterijas elektromobiļiem, japāņu autoražotājs "Toyota" ražošanā ir ieviesis jau otrās (!) paaudzes ūdeņraža automobili "Mirai" (attēlā). Jā, tas joprojām ir elektromobilis, tomēr elektroenerģiju uzglabā nevis lielā un smagā akumulatorā, bet gaitā ražo no ūdeņraža. Ko tādu globālajā tirgū piedāvā vēl tikai "Honda" un "Hyundai" attiecīgi ar "Clarity" un "Nexo" modeli. Pārējiem autoražotājiem ir vai nu ūdeņraža degvielas automobiļu koncepti, vai labākajā gadījumā ierobežotas pieejamības modeļi uzņēmumu autoparkiem izmēģināšanai.
Gluži kā ap šī gadsimta miju liels brīnums bija hibrīda automobiļi, šobrīd tikpat liela novitāte industrijā ir ar ūdeņradi darbināmie elektromobiļi. Un, tāpat kā hibrīdi, tie būs uz palikšanu, jo sniedz virkni priekšrocību salīdzinājumā ar milzīgajiem akumulatoriem aprīkotajiem elektromobiļiem.
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv