Foto: DELFI
Vēl pirms dažiem gadiem Latvijā bija kāds viens vai divi "McLaren" superkāri – patiesa eksotika pat uz tik retas parādības fona, kā "Ferrari" un "Lamborghini" spēkrati Latvijas ceļos. Un šķita, ka šāda proporcija saglabāsies arī turpmāk. Tomēr pirms pāris gadiem Rīgā atvēra "McLaren" oficiālo dīlercentru, un nu šīs markas superkāru saskaitīšanai Rīgas ielās nepietiks pat ar abu roku pirkstiem. Arī ar modīgo "Tesla" nevienu vairs nepārsteigsi – kaut arī Austrumeiropā nav šīs amerikāņu markas oficiālās pārstāvniecības, Latvijā "Tesla" spēkratu ir jau daži desmiti. Toties patiesa eksotika Latvijas autoparkā ir un vēl kādu laiku būs ar ūdeņradi darbināms automobilis – ne tādēļ, ka tas būtu dārgs, maksā tāds tikpat cik "Tesla". Vienkārši uzpildīt to Latvijā vismaz pagaidām var tikai vienā vietā – "Rīgas Satiksmes" trolejbusiem un autobusiem paredzētajā ūdeņraža stacijā.

Kamēr autoražotāji viens pēc otra pēdējo gadu laikā ziņo, kā tuvākās desmitgades laikā atteiksies no iekšdedzes dzinējiem un pakāpeniski pāries uz baterijas elektromobiļiem, japāņu autoražotājs "Toyota" ražošanā ir ieviesis jau otrās (!) paaudzes ūdeņraža automobili "Mirai" (attēlā). Jā, tas joprojām ir elektromobilis, tomēr elektroenerģiju uzglabā nevis lielā un smagā akumulatorā, bet gaitā ražo no ūdeņraža. Ko tādu globālajā tirgū piedāvā vēl tikai "Honda" un "Hyundai" attiecīgi ar "Clarity" un "Nexo" modeli. Pārējiem autoražotājiem ir vai nu ūdeņraža degvielas automobiļu koncepti, vai labākajā gadījumā ierobežotas pieejamības modeļi uzņēmumu autoparkiem izmēģināšanai.

Gluži kā ap šī gadsimta miju liels brīnums bija hibrīda automobiļi, šobrīd tikpat liela novitāte industrijā ir ar ūdeņradi darbināmie elektromobiļi. Un, tāpat kā hibrīdi, tie būs uz palikšanu, jo sniedz virkni priekšrocību salīdzinājumā ar milzīgajiem akumulatoriem aprīkotajiem elektromobiļiem.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!