"Es vēlos, lai Eiropa darītu vairāk tās centienos kļūt par pirmo klimata neitrālu kontinentu," savā uzrunā, vēl būdama kandidāte, teica pašreizējā Eiropas Komisijas prezidente Urzula fon der Leiena. Kopš fon der Leiena stājusies amatā, viņas teiktais ir pieņēmis konkrētu direktīvu formu, un tās attiecas uz visām Eiropas Savienības valstīm.
Lielajās pārmaiņās nozīmīga loma būs transporta sektoram, kura īpatsvars kopējā CO2 izmešu apjomā ir ceturtā daļa un kura pārziņā joprojām ir daudz piesārņojošu transportlīdzekļu. Līdz 2025. gadam smagā un vieglā komerctransporta CO2 izmešu daudzums ir jāsamazina par 15%, bet līdz 2030. gadam par 30% salīdzinājumā ar laika periodu no 2019. gada 1. jūlija līdz 2020. gada 1. jūlijam.
No 2025. gada CO2 mērķu nesasniegšana visā ķēdē – no ražotāja līdz pārvadātājam – radīs papildu izmaksas. Tāpēc eksperti aizvien vairāk runā par to, kādas sekas gaidāmas smagā transporta sektorā, ja netiks atrastas un ieviestas alternatīvas.