Foto: Publicitātes foto
Vai automašīna būtu dinamiskāka, ja tai iekšdedzes dzinēja vietā būtu elektromotors? Par cik pazeminātos tās lietošanas izmaksas un cik kilometri gadā būtu jānobrauc, lai atmaksātos lielāks ieguldījums pirkuma cenā? Sniegt atbildi uz šiem un citiem jautājumiem tagad ir aizvien vieglāk, jo arvien vairāk autoražotāju nodrošinot ekskluzīvo brīvību izvēlēties. Tā ir brīvība izvēlēties vienu auto modeli ar benzīna vai dīzeļdzinēju, vai arī elektromotoru.

No šī auto komplektēšanas principa ieguvējas ir abas puses. Patērētājiem tā ir vieglāk salīdzināt, kāda ir vienas automašīnas dinamika, komforts, patēriņš un citi parametri ar iekšdedzes dzinēju un elektromotoru. Arī paredzamais lielāku sākotnējo ieguldījumu atmaksāšanās periods ir vieglāk aprēķināms. Piemēram, "Peugeot e-208" vairs nav jāsalīdzina ar citu mazās klases auto "Renault Clio", jo "208" līdzvērtīgā aprīkojumā eksistē arī ar benzīna un dīzeļdzinēju.

Arī automašīnu ražotāji no tā ir ieguvēji, jo ir vajadzīga tika viena platforma divu atsevišķu inženierijas projektu vietā. Tas ievērojami samazina modeļa izstrādes sākumā nepieciešamās investīcijas un paātrina jaunu modeļu nonākšanu tirgū.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!