Foto: Pexels.com, Gustavo Fring
Līdz šim nav eksistējuši komerciāli risinājumi, lai aizstātu fosilo benzīnu un samazinātu tradicionālo ar benzīna dzinējiem aprīkoto automobiļu augstās siltumnīcefekta izraisošo gāzu emisijas, neveicot investīcijas jaunās automašīnās vai pārveidojot vecās.

Lai arī elektrisko automobiļu īpatsvars strauji palielinās, ES prognozē, ka 60% no Eiropas automobiļu parka 2030. gadā veidos automašīnas ar iekšdedzes dzinējiem. Tāpēc nepieciešami risinājumi, lai samazinātu emisijas transporta nozarē. Šķidrajai biodegvielai apvienojumā ar elektrifikāciju, biogāzi, ūdeņradi un patērētāju uzvedības izmaiņām būs nozīmīga loma transporta nozares radīto izmešu samazināšanā.

"Neste" izstrādā degvielu, kurai ir tādas pašas īpašības kā fosilajam benzīnam, taču kas ir izgatavota no atjaunojamiem izejmateriāliem. Šādu atjaunojamo benzīnu veido vairāk nekā 75% bioloģiska satura. Pārējais ir tradicionāla fosilā benzīna komponentes, lai ievērotu pašreizējās EN228 standarta specifikācijas. Paralēli testēšanai un komercializēšanai, "Neste" veic investīcijas ilgtermiņa izstrādē, lai ražotu atjaunojamu benzīnu ar bioloģisko saturu līdz pat 95%. Sagaidāms, ka degvielas bioloģisko saturu veidos dažādas bioloģiskās komponentes, un pašreizējie "Neste" atjaunojamā benzīna izmēģinājumi paredzēti, lai noteiktu optimālo to kombināciju.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!