Latvijā pārdots pirmais jaunais "Mercedes-Maybach" apvidus automobilis "GLS 600", liecina markas oficiālā izplatītāja "Domenikss" paziņojums soctīklos. Lai arī konkrētā spēkrata cena netiek atklāta, iepazīstoties ar šī modeļa kataloga cenrādi, šāds automobilis klientam izmaksājis vismaz 250 tūkstošus eiro.
"Mercedes-Maybach GLS 600" bāzes cena Latvijā ir no 187 tūkstošiem eiro, ieskaitot PVN. Savukārt paskatoties Vācijas "Mercedes-Benz" mājaslapā, kur ir norādītas arī šī modeļa papildu aprīkojuma cenas, skaidri redzams, ka, klientam komplektējot savu auto, gala cena aug diezgan strauji. Piemēram, konkrētajam "Maybach" apvidniekam ir virsbūves divtoņu krāsojums, kas vien, pēc Vācijas cenām, maksā papildu 20 tūkstošus eiro, "kristālu baltā" ādas apdare – vēl 16 tūkstošus eiro; oriģinālā dizaina 23 collu riteņu diski – septiņus tūkstošus eiro; un tā varētu vēl turpināt…
"Mercedes-Maybach GLS 600" tirgū konkurē ar tādiem luksusa apvidniekiem, kā "Bentley Bentayga", "Rolls-Royce Cullinan", "Aston Martin DBX" un dārgākajām "Range Rover" versijām.
Jāatzīmē, ka pirmais mēģinājums apvidus auto segmentā "Maybach" markai bija 2017. gadā, kad uz "Mercedes-Benz" robustā G-klases apvidnieka "G 500 4x4²" bāzes izstrādāja ierobežotās sērijas "Maybach G650 Laundaulet" modifikāciju. Vairāk nekā pusmiljonu eiro vērto 99 vienībās ierobežotās sērijas "Maybach" G-klases apvidnieku gluži par sērijveida nenosauksi.
Tomēr jau tobrīd "Mercedes-Maybach" strādāja pie apvidus automobiļu, kuru plānoja piedāvāt daudz plašākā mērogā – uz "Mercedes-Benz" jaunās paaudzes "GLS" modeļa bāzes. Tiesa, sērijveida modelis nav izrādījies tik revolucionārs kā gadu pirms tam prezentētais koncepts "Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury", tomēr tajā tik un tā ir iekļauta virkne dažādu interesantu risinājumu.
Atšķirībā no "Vision Mercedes-Maybach Ultimate Luxury" prototipa sērijveida "Mercedes-Maybach GLS" vizuāli ir praktiski identiska "Mercedes-Benz GLS" modeļa kopija. "Maybach" modelim ir citāda dizaina radiatora dekoratīvais režģis ar vertikālām "ribām". Pat uz motora pārsega ir "Mercedes-Benz" emblēma, bet "Maybach" logotipi eksterjerā ir tikai uz virsbūves aizmugurējiem statņiem. Līdzība ar standarta "GLS" modeli ir tik liela, ka pat izgriezumi priekšējā buferī "Maybach" modelim ir tādi paši, tikai pārklāti ar hromētu režģi.
Lai atvieglotu iekāpšanu un izkāpšanu no auto salona, ir speciāls izbīdāms slieksnis, kas spēj izturēt līdz 200 kilogramu slodzi. Aizmugurējo pasažieru kājām vairāk nekā 5,2 metrus garajā auto vietas ir vairāk nekā metrs, bet, atbīdot priekšējā pasažiera sēdekli līdz galam uz priekšu, aizmugurē sēdošajam ir 1,34 metri vietas kājām un ļauj pat ceļā nosnausties, aizmugurējo sēdekli saregulējot kā lidmašīnas biznesa klasē.
"Maybach" apvidnieks aprīkots ar spēka agregātu, kas aizgūts no "Mercedes-AMG GLS 63" – tas ir četrlitru V8 motors, kas attīsta 558 zirgspēku jaudu un 730 ņūtonmetru griezes momentu. Tas ļauj masīvajam apvidniekam no vietas līdz 100 km/h paātrināties 4,9 sekundēs un maksimāli sasniegt 250 km/h.
Neskaitot "Sport" un "Off-road" režīmu, šim "Maybach" apvidniekam ir arī "šofera" režīms, kas padara maigākas reakcijas uz akseleratora pedāli, rāmāk pārslēdz transmisiju un izslēdz motora "Start&Stop" sistēmu.