Foto: Kārlis Dambrāns/DELFI

Ir pagājis nedaudz vairāk nekā pusgads, kopš pasaules tirgū debitēja "Volkswagen" koncerna principiāli jaunās elektromobiļu saimes "ID" pirmais modelis "ID.3". Šopavasar pie klientiem savu ceļu uzsāka koncerna "otrā viļņa" elektroauto modeļi – "VW ID.4" un tā čehu brālis "Škoda Enyaq" (attēlā augšā). Vēlāk tiem pievienosies arī švītīgais "Audi Q4 e-tron". Visiem šiem modeļiem kopīga ir speciāli elektromobiļiem izstrādātā modulārā platforma MEB, kā arī daudzi citi tehniskie risinājumi, tomēr stils, noformējums, taustāmais izpildījums un pozicionējums tirgū katram no tiem ir atšķirīgs.

Lai arī abi minētie modeļi tirgū nonāca praktiski reizē, "VW ID.4" uz mūsu ceļiem būs pamanījis vien retais, savukārt "Škoda Enyaq" Latvijā ieradās ar lielu blīkšķi un kuplā skaitā. Ņemot vērā, ka "Škoda" ir pasaules hokeja čempionāta ģenerālsponsors un turnīrs šogad notika Rīgā, čempionāta rīkotājiem tika izsniegtas 45 vienības "Škoda Enyaq" automobiļu, kas bija aplīmēti ar turnīra simboliku un pāris nedēļas galvaspilsētas ielās kursēja bezmaz ar sabiedriskā transporta intensitāti. Tā arī bija pirmā reize hokeja čempionāta vēsturē, kad visi rīkotāja oficiālie automobiļi bija simtprocentīgi elektriski.

Dizains katram savā gaumē, bet tehnika līdzīga

Līdz MEB (no vācu "Modularer E-Antriebs-Baukasten") arhitektūras jeb platformas un "ID" modeļu saimes ieviešanai VW kādreiz pazīstamie elektromobiļi – "e-up!" un "e-Golf" – bija vienkārši adaptētās modifikācijas

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!