Foto: Publicitātes foto
Lai gan auto piemērotību autobraucēja vajadzībām nosaka daudzas īpašības, elektromobiļa potenciālo pircēju visvairāk nodarbina jautājums, cik tālu viņš tiks ar vienu uzlādi. Tirgū ir relatīvi daudz līdzīgas veiktspējas elektromobiļu, tomēr to faktiskais sniegums izrādās visai atšķirīgs. Kā izvairīties no maldināšanas un aiztaupīt vilšanos? Vai var uzticēties pārdevējam, kurš apgalvo, ka automašīna ar pilnībā uzlādētu akumulatoru nobrauks 500 kilometru?

Pašlaik jaunu automašīnu tirgotāji savu spēkratu CO2 emisijas un degvielas patēriņu vai elektroauto gadījumā – maksimālo sniedzamību un enerģijas patēriņu – deklarē, atsaucoties uz pasaules saskaņoto vieglo transportlīdzekļu testa procedūru (WLTP). WLTP standarts aizstāja pirms gandrīz trim gadu desmitiem izstrādāto NEDC (New European Driving Cycle jeb Jauno Eiropas braukšanas cikls) un tika ieviests, lai precīzāk novērtētu automobiļu faktisko patēriņu un izmešus.

Elektromobiļu entuziasts un Lietuvas bloga "100 procentu elektrisks" autors Daiņus Jaks, kurš pats brauc ar "Tesla Model S" un ir izmēģinājis praktiski visus tirgū pieejamos elektriskos modeļus, norāda, ka WLTP faktiskos rādītājus atspoguļo nesalīdzināmi labāk nekā NEDC, un, pieliekot pūles un braucienam notiekot labvēlīgos apstākļos, ražotāju deklarētos rādītājus ir iespējams sasniegt.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!