Auto vēstures meklēšanas platforma "carVertical" apkopojusi informāciju par izplatītākajiem krāpniecības veidiem, izanalizējot vairāk nekā miljonu auto vēstures atskaišu par aizvadītajiem 12 mēnešiem no visas Eiropas.
Auto ir bojāts
Ņemot vērā, ka pilsētas apdzīvotībā kļūst arvien blīvākas, autovadītāji daudz biežāk nonāk avārijās. "CarVertical" pētījums atklāja, ka gandrīz trešdaļai (31%) no visām automašīnām, kuras tika pārbaudītas, bija nodarīti bojājumi.
Ko darīt? Izvēloties automašīnu, ieteicams pārbaudīt, vai visas atstarpes starp virsbūves paneļiem ir vienmērīgas. Ja dažas atstarpes ir platākas nekā citas, tas var norādīt uz konstrukcijas daļu bojājumiem vai lētu virsbūves remontu. Daži krāpnieki mēģina to noslēpt, tādēļ klientiem jāpārbauda transportlīdzeklis klātienē un rūpīgi.
Sagrozīts odometrs
Katra sestā transportlīdzekļa (16,7%) nobraukums bija sagrozīts, atklājās "CarVertical" pētījumā, pārbaudot miljona automobiļu vēstures datus. Manipulācija ar nobraukumu ir ļoti izplatīta starp krāpniekiem, kuri importē lietotas automašīnas un cenšas tās pārdot ar sagrozītiem odometra rādījumiem. Turklāt dīzeļdegvielas automašīnām ir daudz lielāka iespējamība, ka to nobraukums ir ticis sagrozīts.
Odometra korekcija ir lēts pakalpojums melnajā tirgū, un tā var paaugstināt auto vērtību par 25% un pat vairāk, īpaši tas attiecas uz ļoti kārotiem modeļiem.
Auto, kam "attīts" nobraukums, ir viegli identificējami. Parasti transportlīdzekļa nolietojums runā pats par sevi. Ja sēdekļi, stūresrats vai pārnesumu pārslēgs ir nodilis, bet odometrs uzrāda aizdomīgi mazu nobraukumu, tas var liecināt, ka klientiem vajadzētu izvairīties no šīs automašīnas un pameklēt citu.
Auto ir zagts
Iegādāties zagtu auto, tā, iespējams, ir visbriesmīgākā krāpniecības pieredze no visām. Parasti neveiksmīgajiem jaunajiem īpašniekiem transportlīdzekļi tiek konfiscēti, un ir visai sarežģīti atgūt naudu, kas samaksāta par automašīnu. Pēdējo 12 mēnešu laikā "carVertical" no vairāk nekā miljona pārbaudītajiem automobiļiem Eiropā ir identificējusi vairākus simtus zagtu auto.
Automašīna ir bijis taksometrs vai nomas auto
Daži autovadītāji nezina, ka viņu transportlīdzeklis iepriekš bijis taksometrs vai nomas auto. Taksometru vadītāji parasti rada ievērojamu nobraukumu un lielākoties pārvadā pasažierus pa pilsētas ceļiem. Taksometri un nomas auto parasti nolietojas ātrāk, un tie bieži tiek sliktāk uzturēti.
Aptuveni divi tūkstoši auto no miljona pagājušajā gadā "CarVertical" platformā tika identificēti kā bijušie taksometri vai nomas auto. Dažreiz tos iespējams identificēt, piemēram, pēc krāsojuma, bet veikli krāpnieki var arī pārkrāsot transportlīdzekli. Tādēļ vēstures atskaites ir labākais risinājums, kā izvairīties no šādām automašīnām.
Auto cena ir pārāk zema
Lietotu automašīnu pircējiem vajadzētu izvairīties arī no aizdomīgi lētiem transportlīdzekļiem, tomēr daudziem šis kārdinājums ir pārāk liels. Ja cena šķiet pārāk laba, lai būtu patiesība, pircējiem vajadzētu situāciju papētīt detalizētāk, salīdzinot šo auto ar līdzīgiem lietotajiem auto.
Dažreiz šādas automašīnas zem tirgus vērtības tiek importētas, odometrs sagrozīts vai arī tām ir slēpti bojājumi, kas rada ilūziju par ļoti izdevīgu darījumu. Galu galā pircējiem gudrākais būtu mest līkumu tādam auto un pameklēt citu darījumu.
Tomēr zema cena automātiski nenozīmē krāpniecību. Ir reizes, kad cilvēkiem dažādu iemeslu pēc steidzami jāpārdod sava mašīna, un zema cena tam lieti noder. Tomēr tik un tā lielākajā daļā gadījumu zema cena ir nopietns iemesls pārbaudīt auto vēsturi. Un tas var atklāt slēptos iemeslus, kāpēc cena ir tik zema.
Tikt pie uzticamas lietotas automašīnas ir krietns izaicinājums. Tomēr, izmantojot tiešsaistes auto vēstures atskaites, pircēji var ātri atklāt patieso automašīnas identitāti un izvairīties no izplatītākajiem krāpniecības veidiem. Skatoties ar kritisku aci, pircēji var izvairīties no krāpšanas un paglābt sevi no neplānotiem izdevumiem.