20. gadsimta sākumā, kad iekšdedzes dzinēji vēl bija savas attīstības sākuma stadijā, tie nespēja sasniegt tik augstus darbības apgriezienus minūtē, kā mūsdienās. Ja mūslaikos standarta pasažieru automobilis ar benzīna dzinēju spēj sasniegt ap 7000 apgr./min, tad tolaik tie bija maksimums aptuveni 3000 apgr./min. Tādēļ visvienkāršākais veids, kā palielināt motora jaudu pagājušā gadsimta sākumā, bija ievērojami palielināt dzinēja darba tilpumu.
Lai mūsdienās sasniegtu 100 zirgspēku jaudu, motoram pietiek pat ar viena litra tilpumu, tomēr 20. gadsimta sākumā tam bija nepieciešami veseli 10 litri darba tilpuma. Tieši tādēļ skriešana pēc vēl lielākas jaudas un ātruma
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv