Foto: Publicitātes foto
Reaģējot uz aizvien stingrākām izmešu prasībām, autoražotājiem nākas meklēt atjautīgus veidus, kā palielināt iekšdedzes dzinēju efektivitāti. Par vienu no risinājumiem kļuva pāreja uz trīscilindru motoriem pilsētas automobiļos. Konstrukcija, ko ilgi uzskatīja par nepraktisku, ir sevi apliecinājusi, un, intensificējoties elektrifikācijai, šādus dzinējus pielieto aizvien plašāk.

Pirmie spēkrati ar trīscilindru motoru parādījās 60. gados. Tie nebija jaudīgi un spēcīgi vibrēja, tāpēc nekļuva populāri, taču, mainoties prasībām un attīstoties motoru būvēšanai, daudz kas ir mainījies. Tagad dzinēji ar trīs cilindriem nav mazāk efektīvi par četrcilindru motoriem un dažkārt tos pat pārspēj.

Pārmaiņas lielākoties noteica ražošanas tehnoloģiju attīstība. Izmantojot datorizētus rasējumus, dzinēju komponenti tiek izgatavoti ar lielu precizitāti, un montāžas kvalitāte ir paaugstinājusies, to pārņemot robotiem. Ievērojami uzlabotas ir arī turbīnas, kas nodrošina mazlitrāžas dzinēju spēju attīstīt relatīvi augstu griezes momentu un jaudu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!