Foto: Publicitātes foto
Pieaugot prasībām samazināt komercpārvadājumu radīto piesārņojumu, rodas bažas, vai aizvien stingrāki regulējumi Eiropa Savienību neiedzīs stūrī. Cik reāla ir iespēja, ka transporta nozarei līdz šīs desmitgades beigām izdosies sasniegt siltumnīcefekta gāzu ierobežošanas mērķus? Vai neizrādīsies, ka ar bezemisijas elektromobiļiem un ūdeņraža tehnoloģijām saistītās cerības ir nepamatotas, jo rentabli risinājumi smagajam transportam joprojām nav pieejami?

Transporta un kravas auto nozarē šie jautājumi ir karstu strīdu objekts, taču eksistē risinājumi, kas pārejas periodā būtiskus ieguvums nodrošina jau tagad, aizvien lielākam pārvadātāju skaitam izvēloties smago transportu, ko darbina ar saspiesto (CNG) vai sašķidrināto (LNG) dabasgāzi.

Vērtējot automobiļa dzīves cikla izmaksas (Total Cost of Ownership), ar gāzi darbināmie spēkrati ir veiksmīga alternatīva dīzeļa analogiem, un to apliecina arī Baltijas uzņēmumu pieredze.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!