Foto: Shutterstock
Transports ir un paliek viena no svarīgākajām ekonomikas artērijām pasaulē, un šīs nozares uzņēmumi rada ievērojamu pienesumu iekšzemes kopproduktā. Vienlaikus piesārņojuma ziņā tā ir viena no problemātiskākajām nozarēm, jo Eiropā transporta joma ir atbildīga par ceturto daļu siltumnīcefekta gāzu emisiju.

Situācija rada bažas visām iesaistītajām pusēm – Eiropas Savienības (ES) valstu iedzīvotājiem, uzņēmumiem, kuru komercdarbība ietver transporta pakalpojumus, un, protams, autoražotājiem, kuri meklē ceļus, kā radīt ekoloģiski tīrākus risinājumus un nodrošināt ilgtspējīgākus pasažieru un preču pārvadājumus.

"Iveco", "Volvo", MAN, "Daimler", "Scania", "Ford" un DAF pagājušā gada beigās parakstīja līgumu, apņemoties pārtraukt ar fosilo degvielu darbināmu komerciālo transportlīdzekļu ražošanu desmit gadus agrāk, nekā plānots, proti, 2030., nevis 2040. gadā, un koncentrēties uz ūdeņraža, elektriskās piedziņas un tīras biodegvielas tehnoloģijām. Šis dokuments atspoguļo šodienas realitāti, taču videi saudzīgāku transporta risinājumu meklējumiem ir senāka vēsture.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!