Raidījuma "Ātruma cilts" galvenais varonis šoreiz ir devītais žigulis jeb 90. gadu sākuma veiksmīga biznesmeņa sapņu auto. Šis ir pirmais masveidā ražotais padomju priekšpiedziņas auto, kas tapis sadarbībā ar "Porsche".

Linards Zandovskis, Rīgas Motormuzeja speciālists zinātniski pētnieciskajā darbā, zina stāstīt, ka 1980. gadā tika noslēgts līgums ar "Porsche" par sadarbību jauna priekšpiedziņas automobiļa izstrādē. Lai to paveiktu, tika nopirkti 20 dažādi Rietumvalstu patenti. Projekta izmaksas sākotnēji tika plānotas 200 miljonu rubļu apmērā, bet rezultāts izmaksāja divkārt dārgāk un, iespējams, bija viens no iemesliem, kas sekmēja Padomju Savienības sabrukumu.

Leģendāro devīto žiguli sāka ražot 1987. gadā un tā ziedu laikos, kad uzplauka pirmie kooperatīvi, auto oficiālā cena bijusi 8900 rubļu. Savukārt pārpircēji to piedāvājuši trīskārt dārgāk, jo tā laika biznesmeņiem šāds auto bija statusa simbols, vēlams – metāliskā, "slapja asfalta" krāsā. Trešdaļa šī modeļa žiguļu pārdoti eksporta tirgū, jo ārzemnieki augsti vērtējuši auto funkcionalitāti.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!