Apdrošināšanas akciju sabiedrība "BTA" apkopotie dati liecina, ka līdz ar veikalu darbības atjaunošanu un iedzīvotāju aktīvāku došanos iepirkties, stāvvietās cietušo automašīnu skaits ievērojami pieaudzis. Šogad tas ir par 24% lielāks nekā pērn.
Negadījumu skaita pieaugums reģistrēts ne vien pret pandēmijas dēļ klātienes tirdzniecībā mazaktīvo 2020. gadu, bet arī pret 2019. gadu. Pie tam vēl lielākā mērā – par 25%. Biežākie bojājumi ir blakus stāvošo transporta līdzekļu durvju vai spārnu iebuktēšana, neuzmanīgi atverot auto durvis vai ļaujot vēja brāzmai tās atraut ar spēku, sānu noskrāpēšana, iegriežoties šaurā stāvvietā, vai arī cita transporta līdzekļa bampera aizķeršana manevra laikā. Nereti spēkrati tiek sabojāti, uzbraucot uz pārāk augstas stāvvietas apmales.
Tā kā netrūkst neapzinīgu autovadītāju, kuri pēc šādiem incidentiem aizbrauc no negadījuma vietas, bojājumu novēršanas izmaksas nākas segt KASKO apdrošināšanas polises izsniedzējam. Viena apdrošināšanas gadījuma izmaksas šogad, salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, pieaugušas par 34%, līdz ar to kopējā izmaksātā kompensāciju summa teju divkāršojusies.
"Publisko autostāvvietu problēma ir sena un skar daudzas postpadomju valstis, kur joprojām ir spēkā padomju laikos apstiprinātais stāvvietas platuma standarts. Tas ļauj pie tirdzniecības centriem un stāvlaukumos iezīmēt vietas vairāk transporta līdzekļiem, taču autovadītājiem no tā dzīve nekļūst vieglāka, jo šaurajās vietās ir sarežģīti iebraukt, un arī iekāpšana un izkāpšana ir apgrūtināta. Jo īpaši maziem bērniem, senioriem un cilvēkiem ar kustību traucējumiem. Tādēļ Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) cenšas panākt auto stāvvietu platuma palielināšanu līdz vismaz 2,6 metriem," BTA apdrošināšanas atlīdzību departamenta direktors Kārlis Liepiņš uzsver, ka zaudējumus varētu samazināt, mainot novecojušo regulējumu.
Lai pievērstu atbildīgo valsts institūciju uzmanību drošības jautājumiem publiskajās stāvvietās, LTAB turpina parakstu vākšanu sabiedrības iniciatīvu platformā "ManaBalss.lv".