Līdz ar ātrāku tumsas iestāšanos vakaros, tradicionāli pieaug uz ceļiem notikušo automašīnu un meža dzīvnieku sadursmju skaits. Pērn gada pēdējos trīs mēnešos fiksēti par 30% vairāk šādu negadījumu nekā vasarā un gandrīz par trešdaļu vairāk nekā pavasarī. Oktobris šajā ziņā ir otrais bīstamākais aiz decembra, liecina apdrošināšanas akciju sabiedrības "BTA" apkopotie dati.
Visi trīs gada nogales tumšie mēneši ir pārliecinoši līderi melnajā statistikas sadaļā, kurā apdrošinātājs reģistrē automašīnu un meža dzīvnieku sadursmes. Savukārt visdrošākie ir aprīlis un augusts. Tajos notiek par 44% mazāk negadījumu nekā decembrī.
No gadalaikiem drošākais periods ir pavasaris. Martā, aprīlī un maijā automašīnas ar meža zvēriem saskrienas par 32% retāk nekā gada nogalē. Tikai mazliet vairāk negadījumu fiksēts gada gaišākajā posmā vasarā, ko gan var izskaidrot ar faktu, ka siltajos mēnešos liela daļa iedzīvotāju brīvdienas pavada ārpus pilsētām, pie dabas uzturas ilgāk un mājās atgriežas naktī, kad jau ir satumsis un sācies dzīvnieku aktivitāšu laiks. Lielāks automašīnu skaits uz ceļiem noved pie proporcionāli vairāk avārijām nekā, piemēram, pavasarī.
"Apdrošinātāju statistiku veido tie gadījumi, kad no meža dzīvnieka nav izdevies izvairīties un automašīnai nepieciešams remonts. Taču vēl ir tūkstošiem bīstamo situāciju, kurās no avārijas palīdzējusi izvairīties gan vadītāja reakcija un ātra rīcība, gan jaunāko paaudžu automašīnu drošības sistēmas kā automātiskās bremzēšanas sistēma," norāda BTA apdrošināšanas atlīdzību departamenta direktors Kārlis Liepiņš.
"Jāņem vērā, ka dzīvnieks ļoti retos gadījumos izlec tieši priekšā spēkratam vai ietriecas tā sānos. Bieži vien tas jau iepriekš ir pamanāms ceļmalā vai uz ceļa, tādēļ liela nozīme ir spožām priekšējām gaismām, tīram priekšējam vējstiklam un kvalitatīvām riepām, kas nodrošina pēc iespējas īsāku bremzēšanas ceļu," uzsver Liepiņš.
"Neapšaubāmi arī pašam vadītājam jābūt ļoti vērīgam un jāraugās ne vien uz ceļu, bet arī jākontrolē tā malās notiekošais. Laikus samazinot braukšanas ātrumu, pieaug izredzes izvairīties no nopietniem savainojumiem un smagiem automašīnas virsbūves bojājumiem," rezumē BTA pārstāvis.