Eiropas Komisija plāno līdz gada beigām atklāt jauno "Euro 7" emisiju standartu, kas skars visus jaunos benzīna un dīzeļdegvielas automobiļus, ieskaitot mikroautobusus, kravas auto un autobusus. Ekspertu ieskatā jaunās regulas pirmās publiski pieejamās vadlīnijas vedina uzskatīt, ka standarts būs pēdējais šāda veida emisiju regulēšanas dokuments un faktiski noteiks bezemisiju automašīnu dominējošo stāvokli.
"Ja standarts izrādīsies tāds, kā to iezīmē pieejamā informācija, tad tas de facto nozīmēs iekšdedzes automobiļu beigas. Protams, transportlīdzekļi, ko saražos līdz tā spēkā stāšanās brīdim, tūlīt pat nepazudīs no ceļiem, taču gan ierindas patērētāji, gan lielo autoparku vadītāji saskarsies ar neizbēgamām pārmaiņām, un līdz tām ir palicis ļoti maz laika," saka Ernests Jakubonis, "Iveco" pārstāvis Baltijas valstīs.
Iespējams, vispretrunīgākais jaunā standarta pieņemšanas aspekts ir tā spēkā stāšanās laiks un fakts, ka tā prasības varētu ievērojami palielināt ar tradicionālajām degvielām, proti, benzīnu un dīzeli, darbināmo dzinēju izgatavošanas izmaksas. Šī iniciatīva ir daļa no Eiropas Savienības (ES) apņemšanās paātrināt pāreju uz ilgtspējīgu un viedu mobilitāti, un neformāli tiek spriests, ka pieaugošās pašizmaksas paātrinās atteikšanos no iekšdedzes dzinēja automašīnu ražošanas un padarīs straujāku bezizmešu transporta tirgus izaugsmi.