Vēsturiski lielākā atlīdzību summa par reibumā esoša Latvijas autovadītāja izraisītu auto avāriju ir 505 377 eiro. Negadījums notika 2006. gadā Īrijā – zaudējumi tika nodarīti četriem transportlīdzekļiem, to vadītājiem un pasažieriem, no kuriem viens gāja bojā. Vainīgais bija 25 gadus vecs Preiļu iedzīvotājs ar BMW markas automašīnu bez derīgas OCTA polises.
Savukārt izmaksu ziņā lielākās zaudējumu atlīdzības par ceļu satiksmes negadījumiem Latvijas teritorijā, kurus izraisījis iereibis autovadītājs bez derīgas OCTA, bijušas 30,6 tūkstoši (2015. gadā), 27,1 tūkstotis (2019. gadā) un 25,6 tūkstoši eiro (2013. gadā), liecina LTAB statistika.
Ceļu satiksmes drošības direkcijas dati liecina, ka sēžoties pie stūres reibumā, risks iekļūt ceļu satiksmes negadījumā palielinās pat 17 reizes. Ļoti bieži autovadītāji, kuri vada transportlīdzekli neatļauto vielu reibumā, bieži pārkāpj arī citus ceļu satiksmes noteikumus, piemēram, vada transportlīdzekli bez derīgas OCTA polises.
"Novembris un decembris ir tie gada mēneši, kad mūsu valsts iedzīvotāji atzīmē dažādus svētkus. Svētku brīvdienas diemžēl gandrīz ik reizi tiek aizvadītas ar ikdienai neraksturīgi lielu neatļauto vielu reibumā esošu autovadītāju aizturēšanu," stāsta Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.
"Šī nepatīkamā statistika ir problēmas redzamā puse, tomēr autovadītājiem, kuri riskē sēsties pie stūres reibumā, jāapzinās, ka gadījumā, ja apreibinošo vielu ietekmē izraisīta avārija, zaudējumi, kas jāsedz vainīgajam, var būt mērāmi daudzos desmitos un pat simtos tūkstošos eiro," norāda Abāšins.
"Ceļu satiksmes negadījumi, kurus izraisa vadītāji neatļautu vielu reibumā, visbiežāk ir ļoti smagi un nereti beidzas ar traģiskām sekām. Tāpat reibumā esoši autovadītāji bieži cenšas bēgt no notikuma vietas, nodarot papildus zaudējumus sev un citiem," rezumē LTAB vadītājs.