Sociālos tīklus pāršalkuši aculiecinieku foto un video materiāli, kuros redzams, ka, tīrot sniegu Rīgas ielās, ar traktora kausu ir nošķūrēta daļa leģendāro mietiņu, bet citviet traktorists kā ar zobu bakstāmo lēni un cītīgi mēģina izstumdīt sniegu starp stabiņiem. Redzēto situāciju ļoti skarbi vērtē satiksmes eksperts Pauls Timrots, mietiņu sāgu dēvējot par politisku afēru.
"Šis ir mirklis, kad mēs varam ieraudzīt, ka šī stabiņu likšana bija politisks, nevis satiksmes drošības gājiens. Jo kādam taču bija jāpadomā, cik plats ir traktoriņš, kas stumj sniegu, cik platu joslu tad drīkst taisīt un kā to ziemā tīrīt," acīmredzamo problēmu "Rīga TV24" raidījumā "Uz līnijas" izkristalizē Timrots.
"Tagad Rīgas dome ir nonākusi šizofrēniskā pretrunā – teica, ka tie mietiņi lokās un ka "ātrā palīdzība" varēs tiem pārbraukt. Bet kas tagad ziemā notiek? Tiem "ātrajiem" jābrauc kupenā, kurā tie mietiņi it kā nolocīsies, vai arī tos mietiņus nevajag tīrīt, jo tur patiesībā nevajag braukt?" pretrunu ieskicē Timrots.
"Tas viss parāda mietiņu afēras totālo ne-inženierību – tie ir uzstādīti politisku iemeslu dēļ, lai parādītu, ka pilsētā ir jauna vara," rezumē pieredzējušais satiksmes eksperts Pauls Timrots.
"Delfi" jau rakstīja, ka Bruņinieku ielā, kur mietiņi un gumijas barjeras tika nošķūrētas līdz ar sniegu, darbus veica AS "Ceļu pārvalde" un Rīgas domes Satiksmes departaments ar uzņēmumu ir vienojies, ka norautās gumijas atdures tiks atjaunotas par uzņēmēja līdzekļiem.
Savukārt sabojātā ielas infrastruktūra tiks atjaunota pēc sniega nokušanas.
Pirmdien Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdē Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods norādīja, ka izbūvēto infrastruktūru ziemas periodā nav paredzēts noņemt, savukārt ielu uzturētājiem tika sniegta visa informācija par darba nosacījumiem.