Tikmēr pieaugumu uzrāda vieglais komerctransports, kas novembrī piedzīvojis 18% izaugsmi. Pateicoties tam, kopumā vieglo auto segmentā 2021. gada novembrī ir piedzīvots 11% pieaugums (1234 pret 1094 vienībām), un gadā kopumā pieaugums sastāda 8% pret 2020. gadu.
No markām līdere joprojām ir "Toyota" ar tirgus 16,62% tirgus daļu, taču cīņa par otro vietu starp "Volkswagen" (VW) un "Škoda" novembrī ir saasinājusies. Joprojām otrajā vietā ir VW ar 11,47%, taču "Škoda" ar 11,22% min cieši uz papēžiem.
Novembrī ir pārdoti 47 jauni elektroauto. Zīmīgi, ka līderis ar 12 vienībām ir VW, pie tam 10 no šiem VW elektroauto ir "e-Crafter" kravas mikroautobusi. Otro un trešo vietu dala "Audi" un "Peugeot" ar sešām vienībām katrs. Spēcīgu pieteikumu elektroauto segmentā ir veikusi "Mazda", ar piecām vienībām ieņemot ceturto vietu.
Kopumā elektroauto sastāda 4,3% no visiem novembrī pārdotajiem jaunajiem vieglajiem auto, un 2021. gadā kopumā uzrāda 45,5% pieaugumu pret 2020. gadu (390 pret 268 vienībām).
Joprojām pieprasīti ir arī lietoti elektroauto. Novembrī tādi importēti 52, kas ir ceturtais labākais mēneša rezultāts šogad. Pēc ilgiem laikiem no importa līdera troņa ir gāzts ilglaicīgais līderis "BMW i3", kuru par vienu vienību ir apsteigusi "Tesla" – attiecīgi 13 un 14 novembrī importētas vienības. Trešajā vietā ar piecām vienībām ierindojies "Audi". Lietoto auto segmentā elektroauto imports sastāda vien 1,1% no visiem novembrī importētajiem lietotajiem auto.
Kamēr jauno auto tirgotāji saskaras ar piegāžu problēmām, nemainīgi turpina augt lietoto auto imports. Novembrī tas audzis par 19% pret šo pašu mēnesi pērn (4636 pret 3905 vienībām), kopumā gadā tas ir audzis par 20%.
Pēc 13 mēnešu izaugsmes pirmo reizi piedzīvots neliels kritums smagā transporta segmentā. Novembrī ir pārdots par 1% mazāk kravas auto, kā gadu iepriekš (89 pret 90 vienībām). Šajā segmentā 2021. gads joprojām ir veiksmīgs un uzrāda 106% pieaugumu pret 2020. gadu. Izteikti līderi ir "Volvo" un "Scania" ar attiecīgi 31,82% un 30,68% tirgus daļu, kam seko "Mercedes-Benz" ar 12,5%. Taču arī šo segmentu ar vien vairāk sāk ietekmēt tādas pašas piegāžu problēmas, kā vieglo auto segmentā.
Noslēdzoties reģionālo pārvadātāju iepirktajām piegādēm, norimis ir jaunu autobusu tirgus. Novembrī reģistrēts viens jauns autobuss. Taču 2021. gads ar 223% pieaugumu joprojām ir viens no veiksmīgākajiem šajā segmentā.
"Ja darbam ar privātā sektora klientiem tirgotāji vairāk vai mazāk ir pielāgojušies, tad šobrīd arvien biežāk saskaramies ar problēmām publiskā sektora iepirkumos, kuros daudzi nevēlas piedalīties neadekvāti noteikto piegādes termiņu dēļ. Tādēļ, lai nodrošinātu maksimālu plašu pretendentu loku un izdevīgāko piedāvājumu, vēlos aicināt iepirkumos ņemt vērē esošo situāciju un tos veikt laicīgi, paredzot pietiekami lielus piegāžu termiņus," rezumē Auto asociācijas prezidents Andris Kulbergs.