Pēc jaunā Range Rover pasaules pirmizrādes Londonas Karaliskajā opernamā ne mazāk iespaidīga prezentācija notika arī Latvijā. Pirmdienas vakarā viesi pulcējās "Jaguar Land Rover" salonā Rīgā, lai apskatītu jaunās paaudzes "Range Rover".
Par godu notikumam ar unikālu programmu uzstājās klavierspēles virtuozs Andrejs Osokins un dziedātāja Katrīna Gupalo, savukārt par viesu labsajūtu rūpējās restorāns "36. līnija" un šefpavārs Lauris Aleksejevs, kā arī "Chivas Regal" kokteiļbārs.
Interesanti, ka, neskatoties uz to, ka klātienē jaunais "Range Rover" bija apskatāms tikai tagad, Baltijā klienti jau ir pasūtinājuši kopumā 19 vienības jaunā modeļa, kam cena sākas no 125 tūkstošiem eiro.
Jau piecas desmitgades ieņemot stabilu vietu luksusa pasaulē, "Range Rover" ir kļuvis par neatņemamu iedvesmas, izsmalcinātības, elegances un progresīvu tehnoloģiju paraugu. Tas atspoguļo mūsdienu luksusa koncepciju, sniedzot vadītājam un pasažieriem lielāku izsmalcinātību, vairāk aprīkojuma un plašākas personalizēšanas iespējas nekā jebkad agrāk. Piektās paaudzes modelī apvienota visaugstākā līmeņa estētika un vismodernākās tehnoloģijas.
Šis "Range Rover" tiek izgatavots uzņēmuma leģendārajā rūpnīcā Solihulā, Anglijā, kur atvērta moderna ražošanas līnija. Tas ir pirmais modelis, kura pamatā ir jaunā "Land Rover" adaptīvā modulārā gareniskā platforma.
Šī arhitektūra ļauj izmantot visas iespējamās automobiļu piedziņas sistēmas – no iekšdedzes dzinējiem līdz hibrīddzinējiem vai tikai elektriskajām piedziņām. Šī britu SUV simtprocentīgi elektriskā versija debitēs 2024. gadā.
Automobilis ir pieejams četru, piecu vai septiņu sēdvietu konfigurācijā, kā arī ar standarta vai pagarināto riteņu bāzi. Tradicionālo komfortu un vadāmību nodrošina "Land Rover" inovatīvā integrētā balstiekārtas vadības sistēma, kas kontrolē visplašāko šasijas tehnoloģiju klāstu, kāds jebkad uzstādīts šāda tipa automobiļos. Komforta izjūtu vēl vairāk stiprina trešās paaudzes aktīvā trokšņu slāpēšanas sistēma – tā šo automobili padara par vienu no klusākajiem spēkratiem tirgū.
Visu riteņu piedziņas sistēma nodrošina lielāku stabilitāti, gan braucot lielā ātrumā, gan šaurākajos līkumos, un uzlabotā elektroniski vadāmā pneimatiskā balstiekārta savlaicīgi reaģē uz ceļa apstākļiem, izmantojot "eHorizon" navigācijas datus.
Jaunajā "Range Rover" autovadītājam un pasažieriem ir pieejamas daudzas modernās funkcijas, turklāt izklaides, telefonijas, navigācijas un citas iespējas var vadīt arī ar balss komandām.
Izmantojot tālvadības palīgu, autovadītājs var novietot automašīnu stāvvietā. Kad šī funkcija ir aktivizēta "PiVi Pro" sistēmā, autovadītājam tikai jānorāda, kuru no pieejamajām stāvvietām vēlas izmantot. Sistēma identificē šauras vietas, kurās var iekļūt tikai ar tālvadības autostāvvietas asistenta palīdzību: tad autovadītājs var vienkārši izkāpt no spēkrata un veikt manevru, izmantojot viedtālruņa lietotni.
Savukārt drīzumā gaidāmā "Range Rover SV" versija sniegs vēl vairāk iespēju personalizēt automobili. "SV" modelis būs ekskluzīva britu zīmola luksusa un personalizācijas versija – šī divu burtu abreviatūra modeļa nosaukumā apzīmē automobiļus, ko izstrādājuši uzņēmuma "Special Vehicle Operations" (SVO) nodaļas dizaina un inženierijas meistari.
Līdz ar "SV" versijas ražošanas uzsākšanu sāksies arī uzlādējamā hibrīda (PHEV) automobiļu izgatavošana. Jaunajam modelim elektriskā sniedzamība ir palielināta līdz 100 km (saskaņā ar WLTP metodiku), tāpēc tā CO2 izmeši nepārsniedz 30 g/km.
Pirmie jaunās paaudzes "Range Rover" automobiļi Latvijā nonāks aprīlī.