Tas viss, pateicoties Arta degsmei un spējai attīstīt produktu līdz neredzētam līmenim. Aigara Zviedra pieredzei autosportā un ieguldījumiem gan ģimenes budžeta, gan piesitot draugu investīcijas un Ģirta pacietībai un ticībai komandai un uzņēmuma stratēģiskai attīstībai palīdzot noturēt fokusu.
"Močījam tālāk, nav ko slinkot!" Tāda bija Arta atziņa pēc janvāra autoavārijas uz bāņa Polijā, kad viņš kopā ar kolēģi un partneri Aigaru Zviedri ceļā uz "Monako Electric Kart" čempionāta testa dienām 120 km/h ātrumā ietriecās ceļa remonta norobežojumos, atsitās pret furgonu blakus joslā un apstājās, ielidojot barjerās.
"Tesla Model S" automašīnas virsbūve tika pilnībā sadragāta, bet viss, kas atradās auto salonā vai kravas nodalījumā, palika neskarts – pat varēja ieslēgt siltumu un uzlādēt telefonu, savukārt braucēji bija pilnīgi bez jebkādām traumām. "Varētu jau sēdēt un raudāt, bet mums tam nebija laika. Divas stundas pēc avārijas bijām ceļā, vēl pēc 14 stundām – Itālijā, kur sēdinājām mašīnā pilotus. Ir jāturpina ceļš, lai ko tas prasa," saka Artis. Pēc šī gadījuma Ģirts uzstāj, ka jāmaina kompānijas vadības pārvietošanās politika – turpmāk jālido vai garos posmus jābrauc ar šoferi.
Artis sazinājās ar "Tesla" viceprezidentu un vienojās, ka Liepāja būs pirmā Eiropas pilsēta, kurai piegādās trīs "Tesla Model S" automašīnas. Bankas Arta idejai pateica nē, bet doma par elektrotransportu palika.
Gada laikā Artis pašmācības ceļā "atkoda", kā uzbūvēt elektrovelosipēdus, tomēr to ražošanas, pārdošanas un nomas biznesa projekts savu īstās veiksmes stundu nepiedzīvoja. Toties līdz kaulam izprastā elektrotransporta ražošanas tehnoloģija deva dūšu un spītu radīt ko neparastāku un jaudīgāku.
Elektrokartingu ražošanas pamatā ir kādas neparastas derības. Sarunā ar Latvijas Automobiļu federācijas Rallija komisijas padomes šefu Jāni Krastiņu Artis sadzirdēja, ka visa autosporta pamatā ir kartings. Viņam radās doma: jāražo elektriskie gokarti. Krastiņš šādu ideju nosauca par pilnīgām muļķībām, bet Arta ambīcijas bija tik lielas, ka viņš investēja 10 tūkstošus, lai pusis parāda, ka var uzbūvēt elektrogokartu, kas pārspēj benzīnniekus. Tā radās pirmais prototips un aizsākās "Blue Shock Race" gokartu zīmols.
Nopietnāka attīstība sākās 2015. gadā ar uzņēmuma formas maiņu uz SIA "Blue Shock Race", kad pievienojās uzņēmējs Ģirts Cēlājs. Abi jau agrāk bija apsprieduši dažādas bizensa idejas, tai skaitā jau minētos elektriskos taksometrus Liepājā, tomēr realizēt nolēma tās, kurām saredzams miljonu potenciāls.
Tā pašlaik arī ir realitāte, pateicoties Cēlāja kā biznesa eņģeļa un stratēģa ienākšanai. Pirmajos gados ieguldot 200 000 eiro un pacietīgi kopā strādājot, lai izveidotu pelnošu biznesu, pašlaik apgrozījums mērāms miljonos, un uzņēmumā strādā vairāk nekā 40 darbinieki. Liepājā ražotie gokarti pārdoti vairāk nekā 15 valstīs – ASV, Monako, Katarā, Arābu Emirātos, Honkongā, Singapūrā un citur.
"Blue Shock Race" šogad pārstāvēja Latviju EXPO izstādē Dubaijā. Šobrīd kompānija darbojas ar kartingu čempionātu Monako un Dienvidfrancijā, bet ir sarunas ar FIA pasaules kartinga čempionāta organizētājiem par testa sēriju šogad.
Artis atzīst, ka pamatformula, lai piepildītu savus sapņus, ir tā dēvētā "PSP" programma, kas atšifrējama vienkārši kā "pacel savu pakaļu".
"Mēs sporta biznesā piedāvājam ekskluzīvu preci, tādēļ mums ir ekskluzīvi klienti, un viņiem vajadzīga ekskluzīva pieeja. Jā, varbūt ir arī tādi klienti, ar kuriem nevajag auklēties – kā Ģirts saka "gribi – pērc; negribi – nepērc", bet ir maksimāli jāauklējas, ja jūti, ka tieši caur šo klientu vari iegūt pieeju un atslēgu tādām lietām un vietām, kas citādi nebūtu sasniedzamas. Tieši tā bija mūsu atslēga, lai sasniegtu Monako," atzīst Artis Daugins.
"Es bieži Artim saku vairāk enerģiju pārorientēt uz pieauguma potenciālu. Pirmie sapņi jau sasniegti – produkts ir labākais un ir atzīts pasaulē. Klientu pasūtījumi nāk, bet nākamais līmenis ir apjoms, efektivitāte un lielāks mērogs. Kas šobrīd skaidri iezīmējas spēka ķēdē un bateriju tehnoloģijā, kas kompāniju no salīdzinoši limitēta biznesa var izaudzēt līdz pat "unicorn" (vienradzis jeb investīciju terminoloģijā uzņēmums, kurš var sasniegt miljardu – piez.)," rezumē Ģirts Cēlājs.