Sākot ar 1. aprīli, autovadītāju braukšanas eksāmenā figūras vairs netiks brauktas slēgtā laukumā, bet gan koplietošanas satiksmē un attiecībā pret īstiem automobiļiem, nevis mietiņiem. TV raidījuma "Zebra" vadītājs Pauls Timrots kopā ar CSDD eksāmenu inspektoru devās koplietošanas satiksmē, lai nodemonstrētu, kā tas tiks realizēts.
Speciālo manevru veikšana ceļu satiksmē nevis norobežotā laukumā, kā līdz šim, uzlabos jauno vadītāju gatavību patstāvīgi piedalīties ceļu satiksmē, jo gan apmācībā apgūtās, gan eksāmena laikā pārbaudītās iemaņas būs notikušas reālos apstākļos, kas sniegs ieguldījumu ceļu satiksmes drošības uzlabošanā.
Līdz šim vadīšanas eksāmenā personām jādemonstrē iemaņas figūru izpildē speciāli izveidotā eksaminēšanas laukumā. Lai arī, veicot figūras ar noteiktu kustību skaitu, tiek demonstrētas transportlīdzekļa kontrolēšanas pamatiemaņas, tomēr praksē daudzos gadījumos figūras tiek veiktas mehāniski, bez izpratnes. Tā kā figūru izpilde eksaminēšanas laukumā patlaban ir vadīšanas eksāmena būtiska sastāvdaļa, tad nereti vadītāja sagatavošanās posmā tai tiek veltīta daudz lielāka uzmanība nekā reālai dalībai ceļu satiksmē, un, nonākot ceļu satiksmē, jaunie vadītāji bieži vien nemāk novietot transportlīdzekli stāvvietā vai veikt citus manevrus.
Autobūves attīstības rezultātā liela daļa automobiļu ir aprīkota ar drošības sensoriem, kas palīdz speciālos manevrus veikt droši. Turklāt nepieciešamības gadījumā eksaminācijas inspektors var pārņemt transportlīdzekļa vadības kontroli, tādejādi speciālo manevru izpilde ceļu satiksmē neradīs papildus draudus satiksmes drošībai.
Tāpat grozījumos ietverts punkts, kas paredz daļu vadīšanas eksāmena laika veltīt patstāvīgas braukšanas iemaņu pārbaudei, braukšanas maršrutu izvēloties pēc virzienu rādītājiem vai izmantojot navigācijas iekārtu. Attīstoties tehnoloģijām un mainoties transportlīdzekļu vadītāju paradumiem, nepieciešams paredzēt iespēju eksāmenos izmantot navigācijas iekārtu, lai novērtētu topošā vadītāja kompetenci braukt, vadoties pēc tās norādēm.