BMW 8 stundu drifs
Foto: Publicitātes foto
Kad 2018. gada septembrī ieviesa pašreizējo degvielas patēriņa un izmešu noteikšanas procedūru, vairākums autovadītāju nopriecājās, jo iepriekš faktiskais patēriņš jūtami pārsniedza ražotāja deklarētos rādītājus. Lai prognozētu tēriņus un uzpildes biežumu, nereti nācās pierēķināt pāris litrus, bet dažos gadījumos neatbilstība sasniedza pat 50 procentus.

Tiesa, arī ar jauno procedūru solītais ne vienmēr atbilst tam, ko cilvēks redz pie degvielas stacijas sūkņa, savukārt elektroauto īpašnieki šo nesakritību īpaši izjūt ziemā un braucot pa sliktiem ceļiem.

Runa ir par Jauno Eiropas braukšanas cikla metodiku (NEDC), kas bija spēkā no 1992. gada, un Pasaules saskaņoto vieglo transportlīdzekļu testa procedūru (WLTP), kas to nomainīja 2018. gadā un kas vienādi attiecas gan uz auto ar iekšdedzes dzinēju, gan elektromobiļiem. Tās ieviešanas mērķis bija iegūt rādītājus, kas, no vienas puses, daudz patiesāk atspoguļotu normālu ikdienas ekspluatāciju un, no otras, dotu precīzākus datus par CO2 emisiju, ar kuru sasaistīti daudzi regulējumi un nodevas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!