Aizvadītajā gadā pēc "Volvo" automobiļiem saglabājies augsts pieprasījums. Šogad ražotāja pārstāvis "Mūsa Motors Rīga" paplašinās servisa darbību un vēl vairāk koncentrēsies uz lietoto spēkratu tirdzniecību uzņēmuma jaunajā interneta platformā.
Par spīti grūtībām, kas skāra pilnīgi visus nozares spēlētājus, "Volvo" pērn pasaulē izdevās pārdot 698 693 automobiļus, kas ir par 5,6% vairāk nekā 2020. gadā.
2021. gadā auga "Recharge" sērijas elektrificēto un elektrisko automobiļu popularitāte, kuru pārdošanas apjoms palielinājās par 63,9%, bet īpatsvars kopējā noietā veidoja 27%.
Eiropā 2021. gadā pārdošanas apjoms pieauga par 1,8%, klientu rīcībā nonākot 293 471 auto, pozitīvo tendenci lielā mērā stiprinot "Recharge" modeļiem.
Pasaules tirgū līdera pozīcijas ieņēma modelis "XC60" (215 635 pārdotu auto), kam sekoja "XC40" (201 037), bet pieprasītāko modeļu trijnieku noslēdza "XC90" (108 231).
Globālās tendences atspoguļojās arī Latvijas tirgū, kur jauno automobiļu "premium" segmentā "Volvo" jau divus gadus bijis klientu otrs mīlētākais zīmols. Pērn Latvijā pārdoti 346 jauni "Volvo" automobiļi, un "premium" segmentā tas zīmola īpatsvaru palielinājis līdz 16,7% (14,4% gadu iepriekš).
Latvijā – izaugsme un pozitīvas tendences
"2021. gadā mēs piedzīvojām būtisku izaugsmi. Liela loma tajā bija pieprasījumam pēc "Volvo" automobiļiem, apliecinot, cik augstu mūsu klienti vērtē zīmola vērtības," saka "Mūsa Motors Rīga" direktors Normunds Piebalgs. "Pērn ieviesām vairākus nozīmīgus pakalpojumus un jauninājumus, to skaitā lietotu automobiļu multizīmolu tirdzniecības platformu, kas ļāva palielināt uzņēmuma tirdzniecības apjomu par 30%."
Līdztekus "Mūsa Motors Rīga" turpināja pilnveidot "Volvo" servisu, piedāvājot "Volvo Personal Service" (VPS) jeb personīgo apkalpošanu, kuras ietvaros visu klientam nepieciešamo informāciju nepastarpināti sniedz tehniķis, kurš veic apkopi vai remontu.
Reputācijas pamatā ir uzticamība, tāpēc līdztekus citiem jauninājumiem pērn tika ieviesta detaļu mūža garantija. Tā paredz, ka "Volvo" servisa centrā uzstādītajām rezerves daļām nebūs materiāla vai uzstādīšanas defektu, bet, ja tādi rastos, rezerves daļa un tās nomaiņa klientam ir bez maksas.
Globālā ikona uz Latvijas ielām un ceļiem
2021. gadā Rīgas ielās parādījās agrāk šeit neredzēti, taču viegli atpazīstami automobiļi, kas izraisīju lielu interesi kā no mediju, tā no uzņēmēju un ierindas autobraucēju puses.
Runa ir par kompānijas "London Electric Vehicle Company" (LEVC) produkciju, ko, sākot no 2021. gada, Latvijā oficiāli pārstāv "Mūsa Motors Rīga".
Auto ir aprīkoti ar 110 kW elektromotoru, iekšdedzes dzinēju, kas darbojas kā nobraukuma rezerves palielinātājs, un 31 kWh litija jonu akumulatoru. Šī iekārta ļauj veikt 100 km tīrā elektriskajā režīmā, savukārt kopējā sniedzamība ir 500 km, CO2 emisijai paliekot zem 50 g/km robežas. 50 kW uzlādes stacijā baterijas uzlādei ir nepieciešanas 30 minūtes.
Pašlaik LEVC klāstā ir divi modeļi – taksometrs "TX" un komercauto "VN5", – taču ražotājs plāno saimi paplašināt, paverot iespēju jaunām funkcijām un kravu pārvadāšanai.
"Ņemot vērā šobrīd aktuālo zaļo kursu un elektrifikāciju gan pasažieru, gan komerctransporta segmentā, šis ir ļoti labvēlīgs laiks, lai uzsāktu jauna produkta tirdzniecību Latvijā," uzskata "Mūsa Motors Rīga" direktors.
Vēl stiprākas pozīcijas tirgū
2022. gadā "Mūsa Motors Rīga" mērķis ir turpināt izaugsmi un pēc pērn uzsāktās iniciatīvas – vēl vairāk nostiprināt pozīcijas Latvijas jauno automobiļu tirgus "premium" segmentā, kāpināt lietoto auto pārdošanas apjomu, kā arī palielināt servisa pieejamību.
Nozīmīga loma mērķu sasniegšanā būs jaunajiem "Volvo" modeļiem "XC40 Recharge" un "C40", kā arī valsts ieviestajam atbalstam, kas paredz būtiskas subsīdijas elektromobiļu un uzlādējamo hibrīdu iegādei. Turklāt, neskatoties uz globālajām problēmām, kas skārušas visus ražotājus, "Volvo" automobiļu piegāde klientiem turpināsies pieņemamos termiņos.
Cits būtisks virziens būs lietoto automobiļu tirdzniecība "Mūsa Motors Rīga" tiešsaistes platformā, kur pieejami ne tikai "Volvo Selekt" programmas spēkrati, bet arī citu zīmolu pieprasītākie modeļi. Šajā segmentā uzņēmums plāno palielināt pārdošanas apjomu par vismaz 50%.
Līdztekus turpinās darbs pie servisa pakalpojumiem, lai varētu apkalpot vairāk klientu un samazināt gaidīšanas laiku.
"Divi iepriekšējie gadi mums sagādāja daudz pārbaudījumu, taču, no otras puses, lika pārskatīt iespējamos attīstības ceļus. Paredzu, ka 2022. gadā daudzās nozarēs notiks sava veida zemais starts vai restarts ar iespēju sasniegt jaunus mērķus, un mēs tam šobrīd jūtamies gatavi," rezumē Normunds Piebalgs.