Kūstošais sniegs pavēris bēdīgu ainu uz Latvijas ceļiem – neskaitāmos posmos parādījušās prāvas, ūdens piepildītas bedres, kas pārsteidz autovadītājus nesagatavotus un noved pie automašīnas bojājumiem. Šā gada pirmajā pusotrā mēnesī apdrošināšanas akciju sabiedrībai "BTA" iesniegto atlīdzības pieteikumu skaits par bojātajiem riteņu diskiem jau sasniedzis pusi no apjoma, kas tika reģistrēts visā aizvadītajā gadā kopā.
Ceļu stāvoklis Latvijā pēc mainīgajiem laikapstākļiem ziemas periodā tradicionāli pasliktinās, un šis gads nav izņēmums. Milzīgi izrauti asfalta gabali uz ceļiem un pilsētu ielās, kā arī ūdens izskaloti grants ceļi liek autovadītājiem lavierēt starp bedrēm un iebraukt pretējā kustības joslā, tādejādi apdraudot citus satiksmes dalībniekus. Taču pat šāds "slaloms" ne vienmēr paglābj no nepatikšanām. Līdz februāra vidum jau vairāki simti autobraucēju sabojājuši savas automašīnas, laikus nepamanot bedri un iebraucot tajā. Nereti tas beidzas ar pamatīgiem izdevumiem.
Visdārgāk šāds negadījums šogad izmaksājis kāda "Mercedes-Benz" vieglā pasažieru auto vadītājam, kuram ne vien sabojāts ritenis, bet arī cietusi balstiekārta, tādēļ automašīna ceļu vairs nevarēja turpināt. Auto evakuatora pakalpojumi un ritošās daļas remonts pēc negadījuma izmaksāja gandrīz 2900 eiro. Arī vairākiem citiem autobraucējiem sastapšanās ar bedri sarūpējusi vairāk nekā tūkstoš eiro rēķinu.
"Kā rāda apdrošināšanas gadījumu statistika, remonta izmaksas pēc iebraukšanas bedrē ir pamatīgas. Izmaksas gandrīz vienmēr pārsniedz 300 eiro," atklāj BTA apdrošināšanas atlīdzību departamenta direktors Kārlis Liepiņš, vienlaikus mudinot autobraucējus aktīvi iesaistīties ceļu uzlabošanā. To var izdarīt, ziņojot par pamanīto draudīga izmēra bedri Ceļu policijai, kas nodod informāciju ceļu uzturēšanas dienestiem.