Foto: Shutterstock
Daudzu braucēju prātā ir nostiprinājies priekšstats, ka automobiļa stabilitātes pamats ir relatīvi stingra balstiekārta, savukārt braucamie ar mīkstu amortizāciju zvārojas bīstamā amplitūdā un, pārspīlējot ar ātrumu, var kļūt bīstami. Zināma patiesība tajā ir, taču, kā parāda drošības testi, komforts nav drošības un labas vadāmības ienaidnieks. Jautājums drīzāk ir par to, cik daudz pūļu ražotājs veltījis balstiekārtas regulējumu noslīpēšanai.
Kā ekstrēmu piemēru var minēt incidentu, kas notika 1962. gada 22. augustā Parīzes tuvumā. Francijas prezidenta Šarla de Golla politiskie pretinieki, kas bija pret viņa lēmumu atzīt Alžīrijas neatkarību, sarīkoja atentātu. Apšaudes laikā automobilim, kurā brauca prezidents un viņa dzīvesbiedre, trāpīja vairākas lodes, taču "Citroën DS" unikālā hidropneimatiskā balstiekārta saglabāja auto stabilitāti un pameta notikuma vietu pat ar sašautām riepām. Valsts vadītājs un pirmā lēdija tika cauri ar izbīli.
Foto: Publicitātes foto

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!