Laikā, kad degvielas cenas turpina svārstīties, interese par elektroauto Latvijas tirgū pieaug. Pēc CSDD publiski pieejamajiem datiem, jau pēdējo gadu laikā novērojams krass pieaugums elektroauto reģistrācijās. Iedzīvotāji sāk meklēt risinājumus, kas nepalielinās izdevumus un ļaus saglabāt ierasto komforta līmeni.
Pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā, vairākas biržas ir atteikušās iepirkt Krievijas naftu, kas ietekmē degvielas cenas visā pasaulē. "Fiat" un citu auto zīmolu tirgotāja "Autobrava" pārstāvis Toms Pelčers skaidro, ka degvielas cenu kāpums ilgtermiņā ir neizbēgams ne tikai pasaules politiskās situācijas dēļ, bet arī tāpēc, ka nafta ir neatjaunojams dabas resurss. Ikvienam ir jārēķinās ar to, ka ilgtermiņā dīzeļdegvielas un benzīna cenas turpinās augt.
Eksperts norāda, ka Latvijas iedzīvotāji sākuši izrādīt pastiprinātu interesi par elektroauto. "Nedēļā, kad cenas pieauga līdz apmēram 1,60 eiro litrā, saņēmām krietni vairāk zvanus no cilvēkiem, kuri interesējās konkrēti par elektroauto testa braucieniem," atklāj "Autobrava" pārstāvis.
Klasiskās hibrīda automašīnas sevi vislabāk pierāda, tieši pārvietojoties pilsētas robežās, kad nav jāmēro tālas distances. To vidējais patēriņš ir apmēram četri līdz pieci litri uz 100 kilometriem. Hibrīda spēkrati ir piemēroti tiem cilvēkiem, kuri ikdienā pārvietojas pa pilsētas ielām vai nedaudz ārpus tām.
"Sabiedrībā aizvien pastāv stereotips, ka, izvēloties elektroauto, nāksies saskarties ar dažādiem sarežģījumiem, piemēram, uzlādi. Uzlādes process patiesībā ir kļuvis krietni vienkāršāks, nekā tas bija agrāk, kad elektroauto pirmoreiz parādījās tirgū. Šobrīd ikvienam elektriskā spēkrata īpašniekam ir iespēja lādēt savu braucamo mājās, kas atvieglo ikdienu. Mums ir zināms, ka elektroauto ar pilnībā uzlādētu bateriju nenobrauks to pašu distanci, ko auto ar iekšdedzes dzinēju, kuram ir pilna degvielas tvertne un zems patēriņš uz 100 kilometriem. Taču elektroauto priekšrocība šajā ziņa noteikti ir ieekonomētie līdzekļi ilgtermiņā. Elektroautomobiļu īpašniekiem ir stipri zemāki uzturēšanas izdevumi, ko veido degvielas, nodokļu un apkopes izmaksas," skaidro Pelčers.
Eksperts uzsver, ka, neskatoties uz to, ka uzlādes process ir krietni uzlabojies, jāpatur prātā, ka arī elektroauto pēc laika nepieciešams apmeklēt servisu. Biežāk jāpievērš uzmanība bremzēm, riepām un, protams, akumulatoram, neskatoties uz to, ka tam ir astoņu gadu garantija vai līdz esi sasniedzis 100 tūkstošus kilometru nobraukumu. Toties šādos auto ir krietni mazāk kustīgo detaļu, kas samazina izmaksas par standarta remontu. Jāatceras, ka šādus spēkratus drīkst labot tikai sertificēti speciālisti, kuri apguvuši nepieciešamās zināšanas par elektroauto, drošības pasākumiem un elektrības specifiku kopumā.
Pēdējo gadu laikā novērojams, ka arī auto ražotāji, kuri līdz šim ražojuši tikai spēkratus ar iekšdedzes dzinējiem, tagad arī sper pirmos soļus elektroauto tirgū. Piemēram, "Fiat" pērn izlaida stilīgā modeļa "Fiat 500" elektrisko versiju "500e". Modelim ir platāka un garāka konstrukcija, kā arī izvirzītāki riteņi. Pelčers lēš, ka vien pēc piecām uzlādes minūtēm automobilis spēj pilsētā nobraukt 50 kilometrus. Savukārt, elektriskā automobiļa akumulatora uzlādēšanai līdz 80% nepieciešamas vien 35 minūtes.