Foto: Shutterstock

Ņemot vērā, ka pēdējā mēneša laikā Latvijā būtiski palielinājies transportlīdzekļu skaits, kas reģistrēti Ukrainā, kā arī to, ka Latvijas apdrošinātājiem jau pieteikti pirmie ceļu satiksmes negadījumi (CSNg), kuros iesaistīts Ukrainā reģistrēts transportlīdzeklis, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) apkopojis ieteikumus, kā rīkoties šādās situācijās.

Ja CSNg izraisītājs bijis Latvijā reģistrēts transportlīdzeklis, bet cietušais – reģistrēts Ukrainā, tad visus zaudējumus segs CSNg izraisījušās puses apdrošinātājs vai OCTA Garantijas fonds, ja Latvijā reģistrētajam transportlīdzekļa īpašniekam nav bijusi derīga OCTA polise. Savukārt, ja negadījumu izraisījis Ukrainā reģistrēts transportlīdzeklis, tad svarīgi noskaidrot, kur un vai vispār ir apdrošināta šī transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesiskā atbildība.

Jāatgādina, ka Ukraina ir viena no Zaļās kartes dalībvalstīm, tādēļ Ukrainā reģistrētajiem transportlīdzekļiem, braucot uz Eiropas Ekonomiskās Zonas (turpmāk EEZ) valstīm, vajadzētu būt noformētai Zaļajai kartei jeb starptautiskajai OCTA polisei. Tomēr ņemot vērā, ka Ukrainā pēc Krievijas agresīvā iebrukuma notiek karadarbība, var būt situācija, ka, bēgot no karadarbības, nav iegādāta Zaļā karte. Tādā gadījumā Ukrainas transportlīdzeklim uz robežas nepieciešams noformēt robežapdrošināšanas līgumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!