Krievijas valdība sagatavojusi likumprojektu, saskaņā ar kuru no šā gada aprīļa līdz 31. decembrim atļaus ražot visu ekoloģisko klašu automobiļus, tostarp "Euro-0". Tādējādi tiek atcelta prasība Krievijā jaunajiem automobiļiem atbilst vismaz "Euro-5" ekoloģiskajam standartam, kuru vietējie autoražotāji vairs nespēj izpildīt trūkstošo importa komponenšu dēļ.
Atvieglot jauno automobiļu tehniskos kritērijus un atsviest Krievijas autobūvi atpakaļ pa vairākām desmitgadēm kļuva nepieciešams pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā un tam sekojošo rietumvalstu sankciju dēļ. Vietējiem autoražotājiem trūkst automobiļu motora elektronisko vadības bloku, kas regulē dzinēja atgāzes un kādus pamatā piegādāja vācu "Bosch".
Ražot jebkuras ekoloģiskās klases transportlīdzekļus drīkstēs Krievijas kompānijas, kuru štatā ir vairāk nekā pieci tūkstoši cilvēku. Visbūtiskāk tas atvieglos darbu komerctransporta ražotājiem – "KamAZ" un GAZ –, jo šajā segmentā ir pat jūtams deficīts un pazeminātie tehniskie kritēriji ļaus palielināt izlaides apjomus, neskatoties uz pārtraukumiem importa detaļu piegādēs.
Turklāt Krievijas valdības jaunais likumprojekts neatceļ nepieciešamību jaunos automobiļus aprīkot ar motora gāzu katalītisko konvektoru (t.s. katalizatoru). Tas saistīts ar to, ka vairāk nekā 50 procenti katalītiskā konvektora ražošanai nepieciešamo komponenšu tik un tā tiek ražotas Krievijas teritorijā.
Jau rakstījām, ka arī "AvtoVAZ" gatavo vienkāršotas savu modeļu versijas, kurās netiks izmantota importa elektronika. Piemēram, motoram nebūs gaisa mērītāja, tādējādi tā emisijas atbildīs arhaiskajam "Euro-2" ekoloģiskajam standartam, no kura Eiropas Savienība atteicās vēl 2000. gadā, pārejot uz "Euro-3". Līdzīgi tiks adaptēts arī "Lada Niva Legend". Tāpat šiem automobiļiem nebūs vairs arī to vienīgā drošības spilvena autovadītājam.
Eiropas Savienībā automobiļu emisijas standarti tika ieviesti 1992. gadā ar "Euro-1". Tādējādi šobrīd Krievijā drīkst ražot tādus automobiļus, kuru izplūdes gāzes atbilst kā civilizētās pasaules spēkratiem līdz 90. gadiem. Šobrīd ES autoražotājiem saistošs ir "Euro-6d" standarts, bet Krievija savās prasībās pret autoražotājiem līdz šim bija tikusi līdz "Euro-5" normai, kas ES bija aktuāla no 2009. līdz 2014. gadam.