Foto: Publicitātes foto
Iespējams, arī jūs kādreiz ir samulsinājuši auto, kas izskatās kā dvīņi, lai arī pārstāv dažādas markas. Izrādās, šāda klonēšana ir viens no labākajiem veidiem, kā radīt jaunus modeļus bez lielām investīcijām. Šajā gadījumā inženiertehnisko risinājumu kvalitāte tiek likta augstāk par individualitāti un dažādību, un tas arī atmaksājas, jo kopīgs darbs vairākumā gadījumu attaisno potenciālo pircēju cerības, novēršot jauno modeļu cenu lēcienu.

Laikā, kad auto nozarē veidojas lieli koncerni un ražošana aptver visus reģionus, kopīgas platformas ir kļuvušas par ierastu praksi. "Stellantis" grupa ražo tehniski līdzīgus modeļus, bet ar dažādiem zīmoliem, piemēram, "Peugeot", "Citroën" un "Opel", savukārt Vācijas milža "Volkswagen" auto ir līdzīgi šajā grupā ražotajiem "Seat" un "Škoda".

Viens no jaunākajiem šādas sadarbības piemēriem ir "Mazda2 Hybrid" un "Toyota Yaris" hibrīda versija, kas debitēs šopavasar. Starp citu – iepriekšējās paaudzes "Toyota" B segmenta hečbeks, ko tirgoja ASV, patiesībā bija "Mazda2" ar nelieliem pārveidojumiem, līdz ar to tagad Eiropā šie ražotāji vienkārši apmainījušies vietām. Šo divu uzņēmumu ilgtermiņa sadarbība ir laba ziņa pircējiem – "Mazda2" klienti varēs izmantot "Yaris" modelī aprobētās hibrīda tehnoloģijas un par tehnisko apkopi maksāt mazāk, nekā apmeklējot "Toyota" servisa centrus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!