Paredzamā nākotnē visu enerģijas nesēju izmaksas pieaugs eksponenciāli. Tostarp atjaunojamiem enerģijas avotiem, kuri nākotnē kļūs par galveno enerģijas ražošanas veidu Eiropā, jo Eiropas Savienība aktīvi tiecas, pirmkārt, pēc enerģētiskās neatkarības un, otrkārt, pēc СО2 neitralitātes. Vai tas nozīmē, ka tuvāko piecu gadu laikā daudzi atteiksies no automašīnām ar iekšdedzes dzinēju un pāries pie elektroauto? Lai cik dīvaini nebūtu, prognoze nebūt nav viennozīmīga, jo elektroautomobiļi tāpat var izrādīties dārgāki.
Tam ir vairāki iemesli. Pirmkārt, ļoti iespaidīgs solās būt nepieciešamo investīciju apjoms pārejai uz jauno ekoloģisko enerģiju. Šeit ietilpst gan atkritumu reģenerācijas staciju, gan kompakto atomelektrostaciju būvniecība, gan ēku aprīkošana ar saules paneļiem vai jebkuru citu risinājumu – investīcijas atmaksāsies galvenokārt uz galalietotāju rēķina, tātad elektrība nekļūs lēta.
Liela nozīme ir arī infrastruktūras attīstībai. Skandināvijas valstīs ļoti daudzi pārvietojas ar elektroautomobiļiem un uzlādes vietas var atrast gandrīz visur. Latvijā šī situācija vēl nav tik rožaina. Un šeit, protams, rodas jautājums, kas ir pirmais – "olas vai vista", proti, kam jāparādās pirmajam – pietiekamam elektroauto skaitam valstī vai ekspluatācijai gatavai infrastruktūrai.