To, ka šodien jaunais ir sen aizmirsts vecais, apliecina likstas Krievijas autobūvē. Pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā noteiktās rietumvalstu sankcijas ir praktiski paralizējušas vietējo autoražošanu. Krievijā vairs nav iespējams nodrošināt darbu pie konveijera pat samērā vienkāršo "Lada" automobiļu ražošanā, jo mūsdienās arī šīs, pat cenas ziņā pieejamās automašīnas ir ļoti atkarīgas no importa komplektējošajām detaļām.
Visbūtiskākais trieciens "AvtoVAZ" kompānijai ir vairs nepieejamās vācu "Bosch" elektroniskās komponentes, piemēram, motora gaisa masas mērītāji, dzinēja elektroniskie vadības bloki u.tml. Rezultātā, lai varētu atjaunot ražošanu, "Lada" automobiļu konstrukcija ir jāvienkāršo, bet tad tie vairs neatbildīs šobrīd Krievijā spēkā esošajām "Euro 5" ekoloģiskajam standartam. Tieši tādēļ Krievijas valdība pieņēmusi grozījumus tehniskajās prasībās jaunajiem automobiļiem, kas ļauj šobrīd ražot modeļus, kas atbilst "Euro 0" standartam, kāds Eiropā bija atļauts līdz 90. gadu sākumam. Tādējādi jau tā par vairāk nekā 10 gadiem no ES ekoloģiskajiem standartiem atpalikusī Krievija sevi atmetusi atpakaļ par vēl 20 gadiem…
Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.
Lūdzu, uzgaidi!
Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...
Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv