Pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā franču autoražotājs "Renault" nolēma pamest Krievijas tirgu, atstājot arī Maskavā bāzēto "Renault Russia" rūpnīcu. Maskavas mērs Sergejs Sobjaņins paziņojis, ka šī rūpnīca netiks iekonservēta, bet tajā tiks organizēta atjaunotās padomju auto markas "Moskvich" automobiļu ražošana.
Sobjaņins savā emuārā paziņojis, ka nevar pieļaut, ka "uzņēmuma daudzu tūkstošu cilvēku kolektīvs paliek bez darba". Tā dēļ tika pieņemts lēmums pārņemt "Renault" pamesto rūpnīcu Maskavā un censties saglabāt pēc iespējas vairāk personāla.
"Renault Russia" rūpnīca, kas ir vēsturiskā "Moskvich" automobiļu ražotne, atgūs savu vēsturisko nosaukumu un par tās galveno tehnoloģisko partneri kļūs "KamAZ". Atjaunotās "Moskvich" ražotnes pirmajā etapā tiks montēti automobiļi ar iekšdedzes dzinēju, tomēr vēlāk piedāvājumu papildināšot arī elektromobiļi. Turklāt mērķis ir maksimāli daudz komplektējošo detaļu ražot uz vietas Krievijā, pie tā šobrīd aktīvi strādā "KamAZ" sadarbībā ar Krievijas rūpniecības un tirdzniecības ministriju.
Kad reāli rūpnīca ķersies pie jauno "Moskvich" ražošanas, pagaidām nav zināms. Šobrīd notikusi tikai "Renault" atbrīvošanās no tās aktīviem: tai piederošās "AvtoVAZ" akcijas (67,69%) pārgājušas Krievijas Centrālā zinātniski pētnieciskā automobiļu un motoru institūta (NAMI) īpašumā, bet "Renault Russia" rūpnīca – Maskavas mērijas rīcībā. Līdz šim šajā rūpnīcā tika ražoti "Renault Duster", "Arkana" un "Kaptur" apvidnieki, kā arī pirmās paaudzes "Duster" līdzinieks "Nissan Terrano".
Savukārt ar nesen pārdoto "Renault" automobiļu garantijas remontu un apkopēm nodarbosies "AvtoVAZ" dīlercentru tīks.
"Renault" savu darbību Krievijā apturēja 23. martā, kad arī tika apturēta automobiļu ražošana Maskavas rūpnīcā.
"Renault" savu darbu vēsturiskajā "Moskvich" rūpnīcā uzsāka 1998. gadā.
Savukārt "Moskvich" auto marka, neskatoties uz vairākkārtējām Maskavas mērijas investīcijām, savu automobiļu montāžu pārtrauca 2001. gadā, bet gadu vēlāk – 2002. gadā – tika pārtraukta arī šo automobiļu rezerves detaļu ražošana uzņēmuma bankrota dēļ.
"Moskvich" marka tika izveidota 1945. gadā un drīz pēc tam ar to tika uzsākta "400" modeļa (t.s. "kārlīša") ražošana, kas būtībā bija 1937. gada "Opel Kadett" pakaļdarinājums. Savukārt pēdējais modelis ar šo marku bija "Svjatogor" jeb modernizēta "Moskvich 2141" versija, kas ražošanā bija vēl no 1986. gada.