Foto: EPA/Scanpix/LETA
Testi ir svarīgs posms jebkura produkta izstrādē. Transporta nozarē tie norit karstos, aukstos, sausos, mitros un jebkuros citos apstākļos, kādus vien var iztēloties. Taču ražotājiem patīk arī kāds unikāls piegājiens – testi autosporta vidē. Tas prasa lielus ieguldījumus, bet uzvaras stiprina zīmola tēlu un ļauj ātrāk ieviest jauninājumus sērijveida modeļos.

Iesaistīties autosportā ir īpaši izdevīgi tad, ja šajā avantūrā iniciatīvu uzņemas kāds partneris. Piemēram, "Porsche" grupas sasniegumi rallija sacīkstēs, iespējams, nebūtu tik stabili, ja komanda nebūtu startējusi kopā ar "Michelin", savukārt "Citroën" dominance pasaules rallija čempionātā bez partnerības ar "Total" varētu būt beigusies ātrāk.

Vēl viena liela sadarbības priekšrocība ir tā, ka sportā iegūto pieredzi var izmantot nevis viena, bet gan vairākas iesaistītās puses. Inženiertehniskie risinājumi agri vai vēlu tiek pārnesti no sacīkšu uz sērijveida modeļiem, tāpēc rezultātā galvenais ieguvējs vienmēr ir pircējs, kas brauc ar labāku mašīnu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!