Foto: Publicitātes foto
Dažas tendences autopasaulē ir tik noturīgas, ka tās var saukt par konstantām. Piemēram, diez vai ir iespējams atrast jaunu modeli, kas būtu mazāks par savu priekšteci. Ar katru paaudzi jaunie auto kļūst tikai lielāki, taču, lai cik paradoksāli tas būtu, dzinēju darba tilpums samazinās. Tiesa, daži ražotāji ir nolēmuši iet pretējā virzienā un jaunajos modeļos piedāvā nevis mazākus dzinējus, bet pat lielākus nekā iepriekš.

Tā japāņu ražotājs "Mazda" ir laidis klajā savu lielāko modeli "CX-60", un tam ir paredzēts trīs litru benzīna motors vai 3,3 litru dīzelis. Pat uzlādējamā hibrīda versijai ir 2,5 litru motors. Salīdzinājumam: tās pašas klases "Hyundai Santa Fe" dzinēju gammā ir 1,6 un 2,2 litru spēka agregāti, bet "Seat Tarraco" – 1,5 un 2 litru motori. Liela daļa šīs klases krosoveru ir aprīkoti ar līdzīgiem dzinējiem, respektīvi – to kubatūra parasti nepārsniedz divus litrus.

Mazāks dzinējs ātrāk nolietojas pilsētas satiksmē

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!