Kā telemātika sargā transporta biznesu no tā lielākā bieda
Foto: Publicitātes foto
Transporta biznesā ir viens vienkāršs princips – auto ir ko vērts vien tad, ja brauc. Pat tad, ja runa ir par apkopi, neviens nevēlas, lai tai tiktu iztērēta kaut viena lieka minūte, jo – kamēr spēkrats ir dīkstāvē, uzņēmums ne tikai nepelna, bet pat cieš zaudējumus. No nevajadzīgiem pārtraukumiem ir iespējams izvairīties, regulāri uzraugot auto stāvokli, un to palīdz īstenot aizvien plašāk pieejamie telemātikas pakalpojumi.

Komercauto tiek izmantoti visdažādākajos apstākļos, tāpēc, lai gan to uzlabošanā tiek ieguldīti milzīgi līdzekļi, nodrošināt nepārtrauktu 100% kalpošanu gluži vienkārši nav iespējams. Izvairīties no nopietniem bojājumiem var, laikus pamanot attiecīgus vēstnešus, taču rūpīgi pašam pārbaudīt auto katru mīļu dienu nav praktiski. Prasmīgi, pieredzējuši šoferi atpazīst aizdomīgus trokšņus un neparastas vibrācijas, taču tā nav pati drošākā diagnostikas metode.

Situācija sāka mainīties pērnā gadsimta 70. gados, kad parādījās pirmās telemātikas sistēmas. Lai gan sākotnēji iekārtas bija diezgan primitīvas, tās ļāva autoparku vadītājiem ar GPS sekot auto kustībai un attiecīgi plānot darbus. Būtisks izrāviens telemātikā notika šajā gadsimtā, kad ievērojami uzlabojās mobilo sakaru tehnoloģijas, palielinājās datoru jauda un sāka izplatīties mākoņpakalpojumi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!