Foto: Publicitātes foto
Nu jau tikai retajam nav portatīvā datora, tālruņa vai kādas citas ierīces ar akumulatoru, tāpēc visi lieliski zina, cik svarīga ir ātra to uzlāde. Tā kā šādi akumulatori ir nelieli un ēkās ir daudz kontaktligzdu, pārnēsājamās ierīces parasti uzlādē bez problēmām. Cita lieta ir elektriskie automobiļi, kas šai ziņā ir daudz prasīgāki. Tāpēc ražotāji pastāvīgi domā, kā tos uzlādēt pēc iespējas īsākā laikā.

Piemēram, luksusa elektroauto ražotājs "Porsche" un "Audi" savus elektroauto modeļus – attiecīgi "Taycan" un "e-tron GT" – ir aprīkojuši ar borta sistēmu, kas ļauj tos uzlādēt ar jaudu līdz 270 kW. Tas procesu padara ļoti ātru, un 80 procentu rezervju sasniegšanai nepieciešamas vien nedaudz vairāk kā 20 minūtes. Cits ātruma piemērs ir "Tesla" automobiļiem paredzētās "Supercharger" stacijas ar 250 kW jaudu, savukārt Latvijā un Lietuvā gan pašlaik ir tikai pāris tik jaudīgu uzlādes staciju.

Aplūkojot visu uzlādes infrastruktūru, nākas konstatēt, ka minēto elektroauto īpašnieku rīcībā ir gauži maz vietu, kur šīs īpašās uzlādes iespējas pilnībā izmantot. Tāpēc, meklējot praktiskāku variantu, nākamais solis ved pie modeļiem, kuriem der arī mazāka jauda, bet kam saglabājas līdzīgs uzlādes ilgums, respektīvi – pie modeļiem, kas sniedz optimālu akumulatora ietilpības un uzlādes ātruma attiecību.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!