Piemēram, luksusa elektroauto ražotājs "Porsche" un "Audi" savus elektroauto modeļus – attiecīgi "Taycan" un "e-tron GT" – ir aprīkojuši ar borta sistēmu, kas ļauj tos uzlādēt ar jaudu līdz 270 kW. Tas procesu padara ļoti ātru, un 80 procentu rezervju sasniegšanai nepieciešamas vien nedaudz vairāk kā 20 minūtes. Cits ātruma piemērs ir "Tesla" automobiļiem paredzētās "Supercharger" stacijas ar 250 kW jaudu, savukārt Latvijā un Lietuvā gan pašlaik ir tikai pāris tik jaudīgu uzlādes staciju.
Aplūkojot visu uzlādes infrastruktūru, nākas konstatēt, ka minēto elektroauto īpašnieku rīcībā ir gauži maz vietu, kur šīs īpašās uzlādes iespējas pilnībā izmantot. Tāpēc, meklējot praktiskāku variantu, nākamais solis ved pie modeļiem, kuriem der arī mazāka jauda, bet kam saglabājas līdzīgs uzlādes ilgums, respektīvi – pie modeļiem, kas sniedz optimālu akumulatora ietilpības un uzlādes ātruma attiecību.