Šobrīd "Lada" automobiļi tiek komplektēti tikai ar atmosfēriskajiem motoriem. Pērn izskanēja informācija, ka beidzot "AvtoVAZ" varētu iegūt tā brīža partnera "Renault" 1,3 litru turbomotoru ar 150 ZS, tomēr šī gada pavasarī francūži pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā pameta tirgu un partnerību ar "AvtoVAZ". Tagad palīdzīgu roku Krievijas lielākajam autoražotājam esot gatava sniegt Irānas kompānija "Iran Khodro", kuras piedāvājumā ir tieši mūsdienīgs turbomotors.
Runa ir par 1,6 litru dzinēju, kas izgatavots uz franču atmosfēriskā motora "TU5" bāzes, bet turbīnas tehnoloģija aizgūta no vācu "FEV". Irānā ražotais turbomotors attīsta 163 zirgspēku jaudu, kas ir vairāk nekā visjaudīgākajam "AvtoVAZ" agregātam – krievu 1,8 litru atmosfēriskais motors attīsta tikai 145 ZS un tiek uzstādīts "Lada Vesta Sport" modifikācijā.
"Iran Khodro" ir gatavs piegādāt savus motorus "visiem interesentiem, tostarp "AvtoVAZ"". Turklāt irāņi esot gatavi eksportēt uz Krieviju gan pašu motoru, gan arī komplektācijā piemērotu manuālo vai automātisko pārnesumkārbu.
Iepriekš tika ziņots, ka "AvtoVAZ" gatavo jaunu benzīna dzinēju saimi "Lada" automobiļiem. Tomēr līdz ar "Renault" aiziešanu no Krievijas tirgus "AvtoVAZ" kompānijai vairs nav pieejams 16 vārstu 113 ZS jaudīgais motors "HR16" (jeb "Renault H4M"). "AvtoVAZ" izstrāde notika pie divu litru, četru cilindru motoriem ar jaudu no 100 līdz 200 ZS.
Jau rakstījām, ka pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā noteiktās sankcijas būtiski ietekmējušas arī "AvtoVAZ". Ņemot vērā, ka "Lada" automobiļu konstrukcijā daļa detaļu, īpaši elektronika, tika importēta no rietumvalstīm, "AvtoVAZ" bija spiests ieviest "Lada" modeļu "pretkrīzes versiju", kurai nav ne stūres pastiprinātāja, ne drošības spilvena, ne ABS bremžu u.c. rietumu "ekstru".