Tehniskā palīdzība uz ceļa pirmajā pusgadā bijusi nepieciešama 1034 "Ergo" apdrošināšanas sabiedrības klientiem, tādēļ ,sākoties rudens sezonai, vērts atgādināt, kam auto uzturēšanā pievērst īpašu uzmanību, lai ceļā neatgadītos nepatīkamas situācijas.
"Nemainīga problēma gada garumā ir neuzmanīgā braukšana, tiek sabojātas riepas un rodas situācijas, kad bez tehniskās palīdzības uz ceļa nav iespējams iztikt," saka Artūrs Mezītis, "Ergo" sadarbības partnera, tehniskā atbalsta dienesta "Green Wave Latvia", operatīvā atbalsta dienesta vadītājs.
Uzsverot, ka vairāk kā pusei – 60% negadījumu pamatā ir apstāklis, ka transporta līdzeklis aprīkots ar savu laiku nokalpojušām riepām. Tā pat nedaudz kā kuriozs, bet diemžēl ar nepatīkamām sekām minami gadījumi, kad transporta līdzeklis šķērso sliežu remontdarbus, ignorējot norādījuma zīmes, kas liecina par ceļu remontu, kā rezultātā neatļautās vietās, uzbraucot sliedēm, kas kaitē auto, un nav iespējams turpināt braukšanu.
Populārākie un sezonālie negadījumi
Laiks, kad tehniskā palīdzība uz ceļa visvairāk nepieciešama, šogad bijis februāris (224 pieteikumi) un janvāris (200 pieteikumu), kā arī jūnijs, kad saņemti 164 tehniskās palīdzības pieteikumi, liecina "Ergo" dati. Tāpat dati parāda, ka tehniskais atbalsts visbiežāk bijis nepieciešams BMW markas automašīnām (150), kam seko "Volkswagen" (132), "Audi" (106), "Volvo" (74) un "Toyota" (69).
TOP-3 tehniskās palīdzības pieteikumu skalā Artūrs Mezītis min bojātas riepas, auto salūšanu, kā arī problēmas ar savu laiku nokalpojušu vai nepietiekami uzlādētu akumulatoru. Tomēr sezonālā aspektā riepu problēma nemainīgi saglabā pirmo vietu visa gada garumā, savukārt vasaras sezonā īpaši jāatzīmē "mīlnieki", kuri pārvērtē sava auto veiktspēju bezceļa apstākļos. "Bijis pat gadījums, kad esam sūtījuši trīs glābšanas vienības smiltīs iestigušam auto. Savukārt rudens sezonā tie ir sēņotāji, kuri pamanās gan apmaldīties, gan meža ceļos sadurt riepas ar koku zariem vai "uzsēdināt" auto grūti izbraucamās vietās," stāsta Mezītis.
Ziemas periodā tehniskā palīdzībā biežāk nepieciešama situācijās, kad nepietiekamas uzlādes dēļ nedarbojas auto akumulators vai notikusi auto saslīdēšana un tas nobraucis no ceļa braucamās daļas.
Runājot par netipiskākajām situācijām, kas saistītas ar izsaukumiem, Mezītis min kuriozus, kad klients atrodas vienā Latvijas vietā, bet kā savu atrašanās punktu atbalsta dienestam norāda vietu Latvijas pretējā pusē.
Reģionu dalījumā eksperts atzīmē, ka Kurzemē negadījumi visbiežāk notiek Ventspilī, savukārt "Latgales pusē var izcelt Daugavpili".
Profilakse, lai tehniskais atbalsts uz ceļa nebūtu vajadzīgs
"Auto uzturēšanu tehniski labā stāvoklī varētu salīdzināt ar sezonas apģērbu iegādi – regulāri, pirms jaunas sezonas pārskatām savu garderobi un sagatavojamies jaunajai sezonai. Līdzīgi būtu jārīkojas ar auto," skaidro Mezītis.
Pirmkārt jāseko līdzi auto tehniskajam stāvoklim – eļļas līmeņiem, dzesēšanas šķidruma kā arī bremžu šķidruma rādījumiem – nevajag padziļinātas tehniskās zināšanas, lai veiktu šo pārbaudi, jo visas tvertnes atrodas labi redzamās vietās, ar uzskatāmām minimālajām un maksimālajām rādījumu atzīmēm. Reizi gadā svarīgi veikt šo rādījumu pārbaudi.
Otrkārt – bieži klienti, īpaši pilsētu iedzīvotāji, saskaras ar akumulatora problēmu, bet jāatceras, ka akumulators ir daļa no auto un bieži vien tas, kā darbojas akumulators, saistīts ar citu detaļu blakus problēmām, tādēļ reizi gadā apkopes servisā jāveic auto diagnostika. Pārsvarā pa pilsētu un īsus maršrutus, līdz ar to akumulators netiek pietiekami uzlādēts. Ieteikums arī "pilsētnieku" kategorijai ik pa laikam izbraukt kādu garāku maršrutu, apskatot mūsu zemi, kas palīdzēs arī auto akumulatoram," rezumē Mezītis.